Gå til innhold

Kan dette funke? Ang. ny baby og barnerom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en ganske liten leilighet på 66 kvm. Den ligger i første etasje og er gjennomgående. I den ene enden er det stue med veranda, og i andre enden er det tre rom. To av disse er soverom med vindu og det siste er uten vindu. Kjæresten min og jeg har det største soverommet, mens lillegutt på 1,5 har det andre. Det er ikke så veldig stort, men er plass til sengen hans, skap og en stor hylle med leker.

Nå venter vi nummer to, og lurte på om vi skulle ta av døren på det siste rommet og bruke det som babyrom. Tanken er at vi kan ha babysengen og et stellebord der inne. Vi har hittil bare brukt det som bod, men vi tror det vil være god plass til babyen der inne. Spørsmålet er om det blir god nok lufting. Ettersom det ligger veldig nært inntil soverommene og siden leiligheten er gjennomgående er det lett å lufte skikkelig igjennom, og siden døren skal tas av vil jeg tro det blir god luftsirkulasjon.

Hva tror dere? Jeg regner med at jeg kommer til å ha babyen inne hos oss de første månedene, men ettersom lillegutt har hatt store søvnvansker savnet jeg lenge et eget rom til ham. I tillegg hadde det vært topp å ha en egen stelleplass til babyen siden badet ikke er så stort. Etterhvert som barna blir større blir det kanskje til at de får dele det største soverommet, men frem til da synes jeg dette hadde vært en fin løsning. Noen tanker/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville gjort det sånn tror jeg, forbeholdt at døren var åpen/ble fjernet som du sier. lufte godt, no smoking.

lykke til med to tette! er midt oppi det selv, det er hektsik men såååååå koselig :)

Skrevet

Ja, synes det virker som en veldig god løsning. :) Døren blir fjernet helt, ingen av oss røyker og det er som sagt veldig lett å gjennomlufte her. :)

Tusen takk! Blir veldig spennende, og jeg må si jeg grugleder meg litt. Regner med at de kommer til å få veldig glede av hverandre etterhvert, så det er jo et veldig pluss! :)

Skrevet

det må være to rømningsveier på rom som skal brukes som soverom, så det må enten være to dører eller en dør og et vindu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...