Emil & Røra Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Datteren min har surklet og hostet siden hun var noen mnd. Hun ble henvist til lungelege som henviste henne videre til røntgen av lungene. Han mente det ikke var astma, men synes hun surklet påfallende mye "høyere" oppe i luftveiene. Hun er også til utredning på grunn av karanomalier (har et nøste av blodårer i nakken og rester av fosterårer i det ene øyet). Nå er det snakk om at barn med astma og lungelidelser skal være noen av de første som får vaksine. Tror dere datteren min bør det? Allt setter seg jo i lungene hennes.... for en mnd siden ble hun behandlet for atypisk lungebetennelse. I så fall; hvem mener dere jeg bør kontakte, fastlegen, helsestasjonen elelr lungelegen?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Ville kontaktet fastlegen for og høre----
Emil & Røra Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2009 Jeg kontaktet dem i dag, men der var det jo bare en travel vikar (som aldri har møtt datteren min) og den eneste jeg fikk snakke med var en legesekretær.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Nå vet jeg ikke hvilken kommune du bor i.. Men kommunene setter opp prioriteringsliste for hvem som skal ha første pri på vaksine.. Det er fastlegen de anbefaler og sier at man skal ringe .. ( med mindre lungelegen er noe hun går til regelmessig da ) Selvom din lege ikke er tilstede så har vikaren mulighet til og se på sykehistorien til datteren din, hun får jo opp journalen og vikaren vil jo kunne ta standpunkt på lik linje som din fastlege utifra sykehistorie.. Søker du på vaksine og prioritering så får du sikkert opp masse...
Emil & Røra Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2009 Takk for tipset. Jeg er egentlig ikke så veldig bekymret, men opplevde med sønnen min at jeg "bagatelliserte" symptomer han hadde. Han hadde skikkelige pusteproblemer en hel natt før vi kom oss til lege "for sikkerhetsskyld" - og da ble han innlagt på Ullevål på flekken. Stoler liksom ikke helt på min egen vurdering etter det...derfor tenker jeg å kontakte helsepersonell for sikkerhetsskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå