Popsipus Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Vi har prøvd i ca. et halvt år. Hvor lenge har dere som prøver nå forsøkt å bli gravid? Føler jeg er ganske alene. De fleste jeg kjenner slutter på pillen, og vips så er de i gang.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Jeg sluttet på pillen da jeuntungen var 3 1/2 mnd.. Hun er nå 6 1/2mnd, og jeg er ennå ikke gravid.. Men ammer fortsatt jeg da:) ( Hun får 3 måltider, grøt, middag og frukt + pupp), Ble gravid rett etter pilleslutt sist gang, men da ammet jeg ikke.. Men stresser ikke noe med å bli gravid, har sex når vi vil, tenker ikke EL i det heletatt.. Lykke til forresten:)
Musemor med tre søte små Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Har prøvd siden slutten av august i fjor. Ble gravide i november, men mistet dessverre. Er nå i 6. pp etter MA
Popsipus Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2009 Huff, så synd at dere mistet. Vår gutt er 19 mnd og vi føler at det er på høy tid å komme i gang igjen. Sist gikk det på et blunk, men nå tar det dessverre lengre tid. Har alltid hatt uregelmessig mens, men de siste mnd har den vært så regelmessig at jeg kan stille klokka etter den (omtrent). Allikevel skjer det ingenting. Frustrerende. Trikset er vel å ikke stresse, men det er lettere sagt enn gjort. Man tenker liksom på det automatisk. Lykke til dere også:-)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Slenger meg på! Vi har prøvd i 7 mnd og posen er nå snart 3,5 år. Vi var heldige på første forsøk med ham, nå sliter vi litt.
Musemor med tre søte små Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Glemte å si. Har en aldeles skjønn liten gutt på snart 2,5 år. Vi brukte 13 pp på ham. Håper det går litt fortere denne gang
Trolleliten Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Vi har også akkurat begynt å prøve igjen. Olle Bolle har nå blitt 2 år. Er min første pp og har ikm i morgen.. veldig spent =)
Popsipus Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2009 hva er IKM? Har alltid lurt på det, og nå bød endelig anledningen seg til å spørre;-)
Musemor med tre søte små Skrevet 31. juli 2009 #9 Skrevet 31. juli 2009 IKM = Ikke Kommende Mens. Altså den dagen man skulle ha hatt mensen, men den ikke kom, eller den dagen man håper mensen ikke kommer.
Ronja&Odin Skrevet 31. juli 2009 #10 Skrevet 31. juli 2009 tok nesten et år sist... driver og prøver nå og, men har bare holdt på en mnd, så regner med det tar tid denne gangen og... går du på folat?
Popsipus Skrevet 1. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2009 Jeg har gått på folat siden jeg sluttet på pillen i desember i fjor. Greit å være klar når det skjer. Ideelt sett skal en jo ha gått på folat ca. 1 mnd før man blir gravid, men håper jo det skjer snart. Kan vel ikke være helt heldig å gå så lenge på ekstra folat, tenker jeg.
Elsker jenta si<3 Skrevet 1. august 2009 #12 Skrevet 1. august 2009 Hei. Så noen skrev EL lenger oppe,hva betyr det?
plastblomst♀♂♂ Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 EL betyr eggløsning. Forresten MammAnn så har jeg hørt at Folat er viktig hele tiden, ikke bare når man prøver å bli gravid.
...♥... Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 Jeg tok ikke en eneste folatpille da jeg gikk gravid jeg.. Gikk bra det også
Popsipus Skrevet 2. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 2. august 2009 Man trenger vel litt ekstra folat når man er gravid, for å forhindre, eller i hvert fall redusere faren for bl.a. gane -og leppespalte samt ryggmargsbrokk. Til vanlig får man i seg det man trenger av folat fra kosten, forutsatt at man spiser noenlunde sunt og variert, da.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 2. august 2009 #18 Skrevet 2. august 2009 Har vørt prøver så og si hele tiden siden jeg sluttet på pilla i 1999. Fikk omsider vårt første barn mai i fjord ved hjelp av IVF. Har ikke brukt prevansjon siden snuppa kom til verden heller så vi er prøvere fortsatt vi. Skal igang med nye runder IVF straks nå.
Tøvsjura Skrevet 2. august 2009 #19 Skrevet 2. august 2009 Vi kan vel også kalle oss prøvere :-) Sluttet på p-sprøyte i midten av juni og har nettopp sluttet å amme minste på 6,5 mnd. Håper på nr 3 i løpet av 2010 :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå