Svale <3 Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Kan man gi malt til disse? Eller skal det unngås?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Hos morsmelkernærte babyer vil avføringen etter hvert få en gul-orange farge, ha syrlig lukt og en konsistens som sennep. Det kan være avføring til hvert stell, eller med flere dagers opphold. Begge deler er like normalt. Det kan faktisk gå hele 14 dager mellom avføringene. En baby som bare får morsmelk, blir ikke forstoppet. http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Barnet-0-1-ar/Stell/Slik-steller-du-spebarnet/ Så hvis gutten din bare får mm, tror jeg du kan ta det helt med ro=)
Underveis --> Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 ... men det er ikke farlig å gi det, nei :-)
Knotten & lille persille Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Jeg har ei jente på nesten 4 mnd som kun får mm,mme en sjelden gang. Vet at de sier at de ikke får forstoppelse, men det er tull. Hun blir kvalm, slapp og sliter fryktelig etter noen dager. Gulper opp igjen maten og er oppblåst. Jeg gir henne malt hver kveld utblandet i mm, dette gjør at hun har avføring 1 gang i uka istedet for hver 14. dag. For å si det sånn, etter at den har ligget i tarmene i en uke er ikke avføringen sennepsgul og den stinker!!! Er ikke farlig med malt, men det er ikke så veldig til hjelp for min jente iallfall.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Det er ikke farlig, men skal ikke være nødvendig. Jeg prøvde å gi til lille da det hadde gått veeeldig lenge siden hun hadde hatt avføring, men det har ikke hatt noen effekt.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 sukkervatn kan hjelp om babyen har magevondt og ikkje får bæsja.. oppskrift: kok vatn, ta 1dl vat og 2 ss sukker. mengden babyen skal ha varierer fra alder.. vi begynte med ei ts når han var 1 mnd.. om du vil teste det anbefala eg å prøve deg forsiktig fram med mengde.. du merka godt når det fungera, kommer mykje luft og tilslutt kjeme bæsjen. (ikkje alltid bæsjen kjeme med en gang, men kjeme alltid mykje luft og det hjelper jo og..)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Er avføringen hard (som elgbæsj, harde faste klumper) er baby forstoppet, men hvis den er bløt/ kremet skyldes ubehaget noe annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå