Gjest Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Heisann alle sammen =) Når er det vanleg å begynne å bruke gravid bilbelte? eg var gravid for 5 år siden. utruleg kor fort ein gløymer hehe. helsing mars mamma
blinke Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 På esken (eller i brosjyren som fulgte med) til gravidbelte står det at man bør bruke det fra 2. graviditetsmnd.
aloha83 Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Dette er noe du ikke MÅ ha. Det har ingen effekt, kun for komfort. http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/
mamman til to gutter Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Jeg kommer til å begynne og bruke det rundt uke 12 eller hvis jeg merker at jeg får stor mage før det. Jeg syns det er en greit ting å investere i selvom TryggTrafikk mener det ikke har noen funksjon, for jeg har lest om flere her inne som har fått beskjed av leger at det mest sannsynlig har hjulpet dem i kollisjoner sånn at beltet ikke har slidd over magen. I en kollisjon bør beltet ligge under magen uansett for å ikke skade babyen og med gravidbeltet vil det alltid ligge under magen før en kollisjon og da vil det mest sannsynlig holde seg der under en kollisjon også. Husker ikke hvor mye jeg betalte for mitt, men tror det var noe sånn som 350kr eller noe og det syns jeg er greit å betale for en "kan kanskje redde babyen i magen i en kollisjon ting".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå