Gå til innhold

når ble graviditeten offisiell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på ulyd i dag, og fikk se hjertet til den lille slå. og da er jo sjangsen for at det skal gå i dass ganske liten.

er i uke 11.

hadde dere ventet litt til, før dere fks skrev det på statusoppdatering på fbook??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan skrive det etter UL, synes jeg.

Hos meg ble det offisielt etter 3.mnd. Sjansen for abort daler drastisk etter 12.uke.

Skrevet

så du synes jeg kan skrive det nå??

er så dritt å holde det inni seg såå lenge!!

Skrevet

Jeg gjorde det offesielt etter uke 12. Går nok fint å gjøre det nå. Forstår veldig at du er syk etter å fortelle det :) Gratulerer forresten!!! :)

Skrevet

hihi:) nå har jeg skrevet det:)

Skrevet

Mine nærmeste fikk vite ganske raskt, men ventet til jeg ble i 6.måned for å offentliggjøre på jobben. Er nå i uke 23 og alle fikk vite for en uke siden.

Skrevet

Jeg tror alle visste det når jeg var bare 4 uker, men jeg var så overlykkelig at jeg klarte ikke holde munn. he he . Folk hadde jo fått vite om det hadde gått galt uansett så. Regnet med alt gikk bra og har gjort det så langt :) 30 uker nå så :D

Skrevet

Fått noen reaksjoner på facebook da HI? :)

Skrevet

Graviditeten min ble offisiell en mnd FØR jeg ble gravid.. Av alle jeg ikke bruker å være sammen med, så jeg har hatt stor pågang her.

Skrevet

jeg fortalte det til alle da jeg testet positivt jeg.

det spiller jo liten rolle, aborterer du så skjer det jo uansett om du har fortalt det til folk eller ei.

de menneskene du forteller at du er gravid til er vel de samme som uansett hadde fått høre om en SA?

sånn tenker nå jeg iallfall.

Skrevet

Jeg er 16+1 i dag, og ikke riktig offisiell enda.. Har fortalt det til deler av familien (ikke tanter/onkler etc) og mine nærmeste venner.

Hovedgrunnen er at jeg begynner i ny jobb om to uker, og har tenkt å ta en prat med sjefen en av de første dagene jeg er der. Har flere fb-kontakter (tidl. studiekamerater, ikke i nærmeste omgangskrets) som jobber der fra før, så en annonsering vil fort kunne spre seg til min nye sjef før jeg får sagt noe selv, og det har jeg ikke så lyst til.

Skal på UL etter en uke i nyjobben, så er uansett nødt til å avtale at jeg kan komme litt seint den dagen.

Skrevet

Etter 6-8 uker! en liten 2 åring som hadde snappet opp at mamma hadde fått bebi i magen og det måtte han jo si til alle! Hehe:)

Tror jeg hadde gjort det offisielt etter uke 11 og ul!

Gratulerer foreseten:)

Skrevet

Da jeg ble innlagt på sykehus med hyperemessis i uke 6. Var liksom ingen vits i å lyve om årsaken til sykehusoppholdet.

Skrevet

jeg fortalte det i uke 15.. og noen fikk vite det i uke 19 etter vi fikk vite kjønnet.

jeg skrev det aldri på facebook, men fikk noen komentarer som "gratulerer" og "jeg hørte den store nyheten" osv.. da spredde det seg ganske fort.

nå har jo jeg lagt ut et bilde av magen min i uke 35 og flere har lagt ut bilder av meg, der men tydlig ser jeg har mage.

men min venninne var helt motsatt. hun fortalte i uke 6..

og oppdaterte statusen så og si hver dag. alle fikk vite det ca en time etter graviditets testen ..

jeg valgte og ikke si det før jeg var trygg på at det skulle gå bra med minsten.

de nermeste hadde jo fått vite det hvis det hadde skjedd noe galt. men jeg hadde ikke taklet og møte bekjente på gaten eller random folk som spør hvordan det går med babyn og jeg måtte forklare det til alle.

Skrevet

Har liksom ikke behov for å si det til noen.Slipper mas og kjas og at folk tar på magen selv om den nesten er flat..

Er over 14 uker og til nå er det bare sambo og min beste veninne som vet noe..For mindel kan det forbli sånn frem til fødsel, men det sier jo seg selv at det ikke går.

Så forteller vel til fam når jeg føler jeg ikke kan skjule magen lenger i store tunikaer.

Skrevet

Jeg fortalt det sent- sa det etter den ordinære UL-den var 4,5 måned før fødslen. Men jeg hadde lyst til å skrike det ut til hele verden fra dag 1! Grunnen til at jeg sa det så sent var at jeg da var sikrere på at det skulle gå bra enn om jeg fortalt det tidlig.Orket ikke "styr" fra folk om det gått galt-da ville jeg heller holde sorgen for oss selv. Jeg kan ikke forstå folk som sitter og sier f eks på jobben"ja etter jul begynner prøvingen.." Snakk om å legge "press" på seg selv-folk kommer jo til å spørre hele tiden. Nei for meg er det veldig privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...