Gå til innhold

Igangsettingsrutiner på st.olav. noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin den 25.juli. Legen min og vikarlegen har sagt at st.olav har en praksis med at man kan bli satt i gang ei uke etter termin hvis man ønsker. HAR FLERE OGSÅ HØRT OM DET?

Var til legen i dag(fredag) og i morgen er det gått ei uke. Legen min mente det var best at jeg ringte føden på mandag ettersom det er helg nå osv for å høre om man kan bli satt i gang eller høre hva som skal skje videre.Håper så inderlig at jeg blir satt i gang på mandag. Det er ingen ting som "kvalifiserer" til igangsetting hos meg, som eks. høyt blodtrykk eller annet. Derfor håper jeg at det legen sier stemmer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp.

Jeg har termin på søndag.

Fikk beskjed om å ringe på sykehuset på onsdag (om han ikke er kommet) for time til vurdering av igangsettelse.

Da får du spørsmål om å bli satt i gang hvis du er ei uke over tiden.

Så du skal bare ringe på sykehuset,så får du komme inn på kontroll:)

lykke til:)

Skrevet

I Norge er det St. Olavs og Sykehuset på Lillehammer (+ et sted til?) som praktiserer dette, pga. teorier om at det fører større risiko med seg jo lenger man går over tiden. Disse sykehusene er visst regnet som de beste på barsel i Norge, og er derfor foregangssykehus på dette.

Så det er nok en bra ting :-)

Skrevet

Takk for svarene! Alltid så greit å spørre om ting.alltid noen som svarer når man lurer på noe:)

Ønsker dere alle lykke til!!!

Skrevet

Heisann :)

Det stemmer nok det ja!

Jeg hadde termin 6.juli, og ringte på st.olavs den 13.

Fikk komme inn med en gang, der de først tok ctg registrering, så ul og tilslutt legebesøk med sjekk av modning/åpning.

Var såpass moden at vi valgte å dra hjem uten igangsetting, men fødte dagen etter:) Synes det var veldig kjekt å få komme på kontroll en uke over termindatoen :)

Lykke til jenter, så sender jeg over masse fødestøv til dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...