Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Når begynte dere å kjøpe inn til de ufødte barnet? Er 4mnd på vei, det er vel kansje litt tidelig?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Kjøpte fint lite inn før barnet faktisk var født. Det som ble kjøpt inn i forkant (etter 6 - 7 mndr?) var: -bleier og kluter (rikelig, her kan du knapt få for mye om du bruker tøybleier, kjøpte vel rundt 25 av hver, men hadde sikkert rundt 50 av hver på det meste) -brillebukser og trøyer, 7-8 av hver i nøytralt hvitt (gjerne en eller to trøyer i type "fin", med blonder og det hele). -sparkedrakter, hvite, 3-4 stk. -en lue, med tanke på hjemtransporten først og fremst -et par gode håndklær, noen vaskekluter og litt kluter til gulping -badebalje og et godt stelleunderlag -en tube sinksalve (normalt sett ikke nødvendig, men plutselig har du noen dager med diare og det danskene kaller "rød hale" etterpå, da trenger du salven FORT). -evt et stykke nøytral såpe (egentlig slett ikke nødvendig de første ukene, men kan av og til hjelpe på mors velbefinnende...) -vogge m/teppe (to tepper, med tanke på vask) -kanskje en pakke morsmelkerstatning (i tilfelle musefelle.....) Dette er det barnet helt nøkternt absolutt bør ha de aller første ukene etter en fødsel. Resten kan du kjøpe når barnet er født (ja, selv vogn!). Siden barn faktisk vokser fort, har det liten hensikt å kjøpe inn "for mye". Og ofte er det utrolig hvor mye som "dukker opp" fra venner og kjente etter en fødsel. I tillegg må man i dag kanskje vurdere en passende "barnesikring" med tanke på at barnet skal i bil ved hjemtransporten. Disse reglene var annerledes for drøyt 7 år siden, da siste ble født her i huset.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Vi begynte å kjøpe inn samme dag som vi var på den ordinære ultralyden. Bedre å kjøpe nå når det er salg overalt! Sparer mye penger på det. Og så er det greit å spre det over flere lønninger. Handle i vei:)
...♥... Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Vi begynte å kjøpe nesten med en gang vi! Kjøpte etterhvert som vi kom over ting på salg. Bilsetet ble kjøpt da jeg var 4 mnd på vei f.eks:) Noe ble kjøpt etter at barnet var født, men det meste var kjøpt i god tid ja:)
Lilli med småtrolla Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Vi begynte også å kjøpe inn utstyr med en gang. Da jeg fikk to streker på testen var jeg så oppspilt og i ekstase at jeg ikke tenkte tanken at vi kunne miste barnet. Så da jeg var 8 uker på veg var allerede sengen skrudd opp, bleiebøtte på plass og masse klær kjøpt inn. Neste gang vil jeg vente til etter UL, for da kan jeg kjøpe litt i rosa eller blått.. Nå er nesten alt i beige og hvitt... Kjedlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå