Gå til innhold

Fullamming og fest... Pumpe eller erstatning? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut i slutten av september, da er frøkna nesten 4 mnd. Det er jo en stund til enda.

Bør jeg pumpe en stund i forveien og lage et lager av mm i fryseren eller gi erstatning?

Vil produksjonen øke mye hvis jeg begynner å pumpe? Hvordan øke minst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nesten bestemme selv,jeg gav bare erstatning til de to yngste mine når jeg skulle ut,for å spare meg for litt stress. Det har gått helt fint og de tok det like fint som mm på flaske og reagerte ikke. Men om du synes det går greit å pumpe og har litt til overs så går det helt fint å pumpe litt og lagre i frysa. Holder i 3mnd fryst. Om du pumper ut litt ekstra en dag innimellom så tviler jeg på produksjon vil øke merkbart,må nok pumpe et par ganger ekstra per dag for at det skal skje. :) hadde masse til overs med førstemann og pumpet et fint lager,men hun tok aldri flaska når det var dags så det ble til at jeg måtte kaste alt.

Skrevet

Hvis vi først skal gi flaske her i huset er det faktisk HIPP1 som går raskest ned. småen er også mett lengre, som jo er en fordel, hvertfall om natten, he he. Dog, om du pumper deg litt hver dag (helst tidlig morgen hvis du har masse melk da, som meg. kvelden har jeg mindre, og pumping da øker produksjonen og jeg får spreng og steinharde pupper og ammeproblemer i fleng) øker du nok ikke produksjonen voldsomt mye. kanskje du slipper et økedøgn eller to bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...