Gå til innhold

FLÅTTBITT, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar fra legen nå, og det viste seg at sønnen min VAR bitt av flått. Han ble bitt i midten av juli ca, og fikk en stor rød/blåling ring rundt stikket. Jeg tenkte med en gang på flått og fikk han til lege, han sa det var klegg, men jaggu viste blodprøvene i dag at jeg hadde rett. "Postitv prøve, men ganske svak positiv" fikk jeg beskjed om, så de ville ta nye blodprøver på tirsdag før eventuelt behandling ble gitt. Huff, nå ble jeg veldig redd, hører jo så mange skrekkhistorier om borrelia av flått!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner du synes slikt er skremmende, men slapp av..

Han blir helt frisk igjen etter en liten antibiotikakur.

Skrevet

Men kunne jeg ikke fått pencillin til han med en gang da?? Forstår ikke hvorfor han må ta nye prøver.. Noen som har erfaring med dette? enda lenger tid å vente og "lete" etter symptomer på noe alvorlig mener jeg..

Skrevet

Det er mulig at legen vil vente og se om det er alvorlig nok til å sette han på antibiotika- (siden prøven ble svakt positiv). Antibiotika er vel noe men prøver å unngå hvis det ikke strengt tatt nødvendig. Pust ut, og la legen gjøre det legen er utdanna til:)

Det er HELT sikkert ingenting å bekymre seg over:)

Lykke til!

Skrevet

Reiner med at de har sjekket han for borelia??

Har hørt alt for mange skummle historier om det om dagen.!

Hun ene ble lam i ene armen!

Skrevet

Når en har blitt bitt av flått, og det har kommet en rød ring rundt bittet, er det borelia. Omtrent 10% av alle flåtter har denne sykdommen. Ja, man blir syk, ¨MEN om man mister følelsen i en del av kroppen, så er det bare midlertidig. Nå for tiden blir alle 100% friske ved behandling.

Skrevet

Så er det borrelia eller flått han er testet mot? svak test positiv, betyr det svak test for borrelia-smitte?

Den røde/blåe ringen rundt stikket forsvant etter tre-fire dager. Er det virkelig sant at det er borrelia da? Han har ikke blitt syk ellers, men leser nå at man kan bli syk mange måneder og år etterpå, mem lammelser og nerveskader og gud vet hva.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at den ringen rundt bittstedet først kom etter 1-3 uker(etter bittet), og at det først måtte bli så stort som en 1 kroning/ 5 kroning før behandling var nødvendig:) Så vi skulle bare følge med på det i noen uker.

Jenta mi har blitt bitt 3 ganger i sommer:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...