Gå til innhold

Kan hun enda ta smokken - 3,5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita snuppe som nekter å ta smokk... Er jo ingen krise, men hun er kolikkbarn som etter kolikken har svært vanskelig for å sovne inn på egen hånd, og vi tenker smokken kunne vært god å ha. Spørsmålet er rett og slett: er det noen som har fått babyen til å ta smokk etter denne alderen, eller må vi innse at løpet antagelig er kjørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Her :-D Han tok smokken (ENDELIG) da han var 3 mnd. Det var etter at han begynte å sutte på hendene at jeg byttet de mot smokk, og jaggu gitt! Endelig klarte han å sovne på egenhånd. Jeg tvang aldri smokken inn, men byttet ut alt han suttet på med smokken, og etter hvert ble den riktig så populær.

Nå skal det si at han aldri har blitt en "hard core" smokker, men det er deilig å ha en ting til å bruke å roe han ned på.

Skrevet

Oi, så bra!! Da skal vi fortsette å prøve!

Tar forresten svært gjerne imot tips og triks for smokking om noen sitter på noen gode :)

Skrevet

her begynnte han når han var 4 mnd - så det er håp. Jeg hadde da prøvd mange ulike typer - fant endelig en han ville ta!!:)

Skrevet

Vi har "jobbet" med smokken siden vi kom hjem fra sykehuset, pga stort sugebehov. Og har brukt en formue på alle typer smokker... Har måttet jobbe mye d, for han har gjerne ville hatt smokk, men smokker med åpen munn, og da detter den jo bare ut når mamma ikke holder på den lengre ;-)

Nå er han straks 7 mnd og smokker for å sove i seng og i vogn. Og nå holder han smokken selv, stort sett. Det har gått gradvis, men har fungert bra lenge nå. Så: ikke gi opp, når vi klarte det, er det håp for alle:-)

Skrevet

Tantebarnet mitt tok ikke smokken før hun var NI mnd gammel, men da ble hun til gjengjeld et skikkelig smokkebarn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...