Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått katt. En ca 12 mnd gammel hannkatt fra dyrebeskyttelsen. Kattungen ble funnet forlatt i skogen sammen med søsknene sine. Katten har sansynlig vis vært sammen med mamman sin til ca 10 uker.

Katten er veldig tålmodig, men jeg lurer litt. Jeg synes den vasker seg litt lite? Vi merker det nå spesielt fordi den har litt løs mage. Jeg har vært dum og gitt den litt (1 ss) våtmat i tre dager - så akkurat det er nok min skyld. Katten er tilbake på kun katteungetørrfor nå! Katten har trampet i avføringa si og gått rundt med dette i huset... det stinker både her og der. Katten har ikke prøvd å slikke det bort - heller ikke slikker han bort kattesand som setter seg fast i poten? Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er jo veldig renslige dyr og katten min vasker seg med en gang den har fått et eller annet på seg. Men om det er unormalt at de ikke gjør det vet jeg ikke. Kan du ikke ta en telefon til dyrebeskyttelsen og spørre? Hvis den akkurat har flyttet til dere så kan det jo hende at den er litt nervøs og ute av seg av det også. At det kommer seg når den blir litt mer husvant.

Skrevet

hmm... er ikke helt sikker på det du lurer på, men ta en tlf til dyrelegen da? vil ikke tro det er unormalt egentlig, men jeg er ikke vetrinær! du kan jo spyle katten din litt i rompen da? da kommer den garantert til å vaske seg ;) men det jeg vil si til deg er at hvis du vil gi pusen din noe godt, så gi tunfisk i vann, våre katter blir veldig dårlig i magen av kjøttmat, så her får de tunfisk.. og de elsker det!!! også er det så billig ;)

Skrevet

De kattene jeg har erfaring fra vasker ikke av seg slik katteavføring som henger rundt i pelsen, og noen ganger heller ikke det som henger under halen der det kommer ut.

Du må nok vaske det av selv.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har hatt katten, men det er som regel slik at huskatter/innekatter ikke vasker seg hvis de plutselig er mye ute. De vasker seg når de er blandt folk. Så kanskje den tar seg opp igjen. Kan jo også være at katten (mamman) har hatt mange kattunger og ikke tid til å vaske alle skikkelig mange ganger til dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...