Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Jeg var hos kiropraktor med lillegutt i dag... og ble nysgjerrig på om noen av dere har den samme opplevelsen som jeg hadde.. Vi kom dit fordi han stort sett ligger på den ene siden med hodet, og virker litt stiv... han gråter ikke mer enn normalt (tror jeg).. og virker ikke veeldig plaget, men helsesøster mente vi skulle ta en tur til kiropraktor.. Kiropraktoren kjente på han og mente han hadde låsninger flere steder i kroppen.. og at "gode varme klemmer" og "en følelse av å være akseptert i familien" ville kunne løse opp låsningene... ?? Hun pratet ganske mye om sånne ting... "Det er viktig å gi han varme klemmer, med følelse i" "tenk deg at det er en liten jente, det er ikke forskjell på gutter og jenter, gutter trenger også kos". "det er viktig å ikke bli sint på han når han gråter, han prøver ikke å manipulere, han har det bare ubehagelig". og mange sånne ting... samtidig som hun småmasserte her og der.. Jeg syntes det virket så anklagende og vemmelig at jeg endte opp med å begynne å gråte.. jeg følte at hun hele tiden insinuerte at vi ikke var varme og gode nok mot han... Er dette vanlig hos kiropraktor?? Huff, fikk en så dårlig følelse av det her...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 jeg vil fraråde deg til å gå til kiropraktor. min sønn fikk en nevrveskade etter hyppige besøk der. du er slett ingen dårlig mor, alle barn er forskjellige og utvikles forskjellig, det jevner seg ut, og de fleste har en favorittside. dette kan du jo gjøre noe med selv ved å venne barnet til å ligge/sove annerledes. den dama du har gått til hørtes jo helt koko ut. husk at kiropraktikk ikke har noe med legevitenskap å gjøre, og det eneste det har dokumentert effekt mot (jmf siste rapport fra nasjonalt folkehelseinstitutt= er visse rygg og nakkeplager. det har ikke din gutt rukket å få. små skjevheter skader ingen. men det kan en kiropraktor gjøre.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Syntes at helsevesenet vårt skulle gå å skamme seg. For det første er hverken kiropraktor eller helsesøster psykologer. For det andre syntes jeg du bør være ultraforsiktig med å la en hobbypsykolog av en kiropraktor klemme på noe som helst. Ps Jeg går hos kiropraktor, og syntes han er fantastisk, men til baby er jeg mere skeptisk og en dame som dette kan jeg betakke meg for. Selvfølgelig elsker du sønnen din og det VET gutten din.
Liv-mora Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Dette høres sykt ut. Jeg har mye, og god erfaring med kiropraktikk, og det HAR noe med legevitenskap å gjøre. En kiropraktor er utdannet på lik linje med en lege, men med spesialisering innen muskel, nerve og skjelett. Dessverre er det slik innen alle yrker, også blant leger og fysioterapeuter, at det vil være noen som bidrar til å gi yrkesgruppen et dårlig rykte, og det er lite å gjøre noe med. Jeg vil tvert imot råde deg til å finne en annen kiropraktor.. kunne du sendt meg en personlig melding med hvem dette var..?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 her har du tryna litt livmora, kiropraktikk har ingenting med et medisinstudie eller legevitenskap å gjøre. (bortsett fra at de selvsasagt lærer om kroppens anatomi begge steder) Å manipulere en ryggsøyle, som er kiropraktorens fremste oppgave, der alle kroppens nervesignaler går igjennom, er ABSOLUTT ikke noe du lærer som lege. Dette kan være farlig, tro meg, men det hører vi sjelden noe om. I danmark har de et eget klageorgan for kriopraktorskader, de får mange hundre henvendelser i året. Vi har vært på flere MR-undersøkelser, og legene her har fortalt om folk som kommer inn med lammelser etter manipulasjon av søylen, særlig i nakkeregionen. Først i år er kiropraktorbehandlinger omfattet av den offentlige pasientskadeerstatningen, tidligere har man måttet saksøke kiropraktoren direkte. Derfor hører vi NADA om alle skadene i Norge, er de færreste som har ressurser til den slags..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå