Gå til innhold

Hrmf...hyttefolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn med en gang , siden dette er dib...jeg mener ikke dette gjelder alle som har hytte. Sånn da var det sagt.

Jeg bor i et område med masse hytter og sommerhus, og det er en kjennsgjerning her at en del hyttefolk oppviser en noe bisarr adferd når de besøker sitt "sommerparadis". Det jeg opplevde i dag tror jeg faktisk tok kaka! Jeg var på den lokale butikken en tur og handlet mat, deriblandt en 6-pakk med sommerøl. I det jeg ruslet vekk fra ølhyla skjer følgende:

En dame i femtiårene kommer løpende og tar meg i armen og sier:

- tok du den siste sommerølen?

Jeg: Ja, det er mulig.

Hun: Kan jeg få den isteden?

Jeg: Nei, dessverre, jeg skal nok ha den selv.

Hun: Jammen, jeg er feriegjest her:

Jeg: ??

Hun: Ja, så da får jeg den?

Jeg: Nei

Hun. Men forstår du ikke da. Jeg er FERIEGJEST her. (som om det hadde noe for seg å si det saaaakte...)

Jeg: Nei, den får du nok ikke, men det er mye annet godt øl å få kjøpt.

Hun himler så med øynene, slår ut med armene og roper til dem hun er sammen med: Jeg får den ikke! Jeg tror rett og slett at lokalbefolkningen her er litt enkel!

Så her sitter jeg, enkel som jeg er, og lurer på hvem i himmelens navn enkelte tror de er...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Hehe, såpass... Vi drar på hytta i dag, men det er så langt fra folk at det ikke er noe fare for butikkbesøk, for der oppe er det ikke mye butikker nei :-P

Skrevet

hehehehe, ja, vi opplever det samme her:)

Det er mange rare opplevelser med enkelte hytteeiere. Men denne er dagens!

Skrevet

haha, lokalbefolkning er enkle! For en artig historie, og makan til frekk dame!

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Ja, det var nok LOKALBEFOLKNINGEN som var litt enkel, gitt ;)

Skrevet

Herre jemini! sånne folk...klarer nesten ikke le av historien en gang...

Skrevet

He he.

Jeg er best og bedre enn alle andre. :-P

Minner meg om den gangen jeg var tilskuer på et sprangridningstevne. Et stort stevne, med de beste rytterne i landet.

Det hadde regnet, så stoler og benker var jo våte.

Jeg tørket av en stol og satte meg ned. Det tok ikke lange tiden før det kom en mann i ridebukse og fin rød ridejakke.

Rytteren: Kan jeg få stolen?

Jeg: Eeh, nei, du får ta den stolen der borte.

R: Den er jo våt!!

J: Ja, det var denne også, før jeg satte meg ned.

Han gikk da, litt lang i masken. Litt etterpå fikk jeg vite at han var favoritt på stevnet.

He he

Skrevet

Hahaha! Var de andre enige med henne i bedømmelsen av lokalbefolkningen, eller var de flaue?

Skrevet

Huff da... Jeg synes dette var så flaut at jeg ikke klarte å le engag... Milde, så pinlig det måtte være å være damens følge... Jeg fatter faktisk ikke at det går an å være så enkel i hodet...!

Synes du klarte deg godt, jeg, "Himmel og hav". :-)

Skrevet

noe så frekkt!!! at du ikke gav henne ølen da, hun er jo F E R I E G J E S T!!!!! hahahahah hærlig at det finnes slikesæringer der ute :)

Skrevet

hehehehe morsomt innlegg:) Hvor i landet bor du lurer jeg nå. Vi bor også et sted med mange feriegjester, men jeg tror ikke jeg hadde klart å skille dem ut fra lokalbefolkningen:)

Skrevet

Født og oppvokst på Geilo, ingenting sjokkerer, hehe. Jeg tror ikke jeg kommer til å gå igjennom livet uten å kjøre ned en feriegjest som er på landet og dermed kan gå midt i veien.

'Mamma har et litt spesielt hus i enden på en blindvei, og opplever flere ganger i løpet av sesongen at folk står klistra på ruta hennes...

Skrevet

Ja, si8den hun er FERIEGJEST kunne hun kjøpt med sitt eget øl fra byen, og ikke tømme LOKAL butikken for varer.

Ble nesten litt lei meg over at det finnes sånne folk !

Skrevet

Ha ha ha ha! det er det rareste jeg har hørt!

Vil nesten tro at du enten bor på Hvaler eller i Tjøme området!

Det der kan det nesten bare være et Oslo menneske som har sagt!

Hvem er det som er enkel her tro`?? Ho ho!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...