Gå til innhold

jeg bare lurer på en ting...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er overraskende mange her inne på bim som vil adoptere bort barnet sitt, ikke det at jeg har noe i mot det på noen måte, jeg kjenner jo ikke deres historie. Nå er det jo sånn at Norge i gjennomsnitt har under 5 adopsjoner i året (ikke utenlandsadopsjoner), og i følge barnevernet er de fleste av disse stebarnsadopsjoner. De sier også at det i gjennomsnitt er 1 eller færre adopsjoner ved fødsel i Norge.

 

Jeg lurer derfor på om det er noen som har bestemt seg for å adoptere bort barnet ved fødsel og så ombestemt seg? Og når ombestemte dere dere? Før eller etter barnet ble satt i beredskapshjem? hvordan var prosessen for dere, har dere angret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare nevne at det er mange som skriver slikt her inne for å skape debatt...

 

Er sant at det er mellom 5 og 10 adopsjoner (innenlands) i Norge hvert år og de fleste er stebarnsadopsjon og adopsjon av fosterbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16 år da jeg fant ut jeg var gravid og jeg ville ikke ta abort, for dette var min feil ikke babyen sin feil, så jeg valgte at jeg ville adoptere barnet vekk. Men da jeg fødte og fikk se den søte lille gutten ombestemte jeg meg, fik holde ham og slikt og idag sitter jeg med en liten sjarmør på snart 2 år:) er så utrolig glad for at jeg ombestemte meg. Jeg er veldig glad i barn men jeg følte jeg var for ung for og ta vare på et lite barn, så på meg selv som et barn selv... Men gud som jeg elsker den gutten..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...