Gå til innhold

Silikon/saltvannspupper - noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg lurte på ett par spørsmål, for jeg har vurdert lenge på om jeg skal ta oprasjonen. Jeg har aldri vert fornøyd med mine pupper. Og jeg ble enda mer missfornøyd etter amminga. Jeg er 19 år og har fått mitt første barn. Som nå er ett halv år.

Jeg ammer ikke nå lengre av visse årsaker.

Jeg lurte på om det er noe særlig smart å ta oprasjonen før jeg har fått alle barna jeg vil ha. Eller om jeg bør vente til jeg har fått alle barna jeg vil ha.

Kan de bli ødelagt av sv.skapet - amming?

Noen som har erfarning med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv silikon og fikk det lagt inn før jeg ble gravid og ammet på helt vanlig vis.. Kan ikke se så stor forskjell før og etter graviditet.

Eneste jeg er usikker på er brystbetennelse, fikk en grusom brystbetennelse, men det kan jo hvem som helst få, så jeg vet ikke om jeg kan skylde på silikoninnleggene...

Jeg er gravid igjen nå, og er litt spent på hvordan silikoninnleggene reagerer på en enda en runde med amming, men satser på at det går like greit denne gangen.

Du er bare 19 år, og innen du har fått alle alle barna dine har det kanskje gått 10-15 år??? og da er det vel et naturlig bytting av innlegg som må til?

Iallefall, dersom du føler det like ubehagelig som jeg ved å være lik foran og bak så hadde jeg ikke tvilt. Det har vært verdt det!

Men dersom du er ute etter å småpynte litt på fasaden ville jeg ikke gjort det, for det er jo noe dritt som følger med...

1. harde pupper

2. unaturlig å ligge på magen på hardt gulv

3. reoperasjon etter en viss tid

4. kan miste følelsen

5. Tanken på at det er noe unaturlig inni der, som du ofte kan være redd for er noe galt med, lekkasje, skjult kreft osv.

Skrevet

Hvis du virkelig er misfornøyd med puppene og du ikke vet når og om du kommer til å få flere barn hadde jeg gjort det. Men hvis du planlegger svangerskap innen de første 5 årene så hadde jeg ventet.

Jeg selv tok operasjon i 2004 og ble gravid i 2006 uplanlagt. Fikk da kapsling, men tenkte jeg skulle vente til jeg var ferdig med barna før jeg fikset det.

Fikk barn nr 2 i 2008 og skal nå inn og fikse dem igjen.

Jeg tror neppe jeg noengang skal bli gravid igjen men skulle jeg blir det fikser jeg bare på det igjen:)

Er IKKE fan av å gå med pupper man er misfornøyd med i mange år fordi man kanskje skal få flere barn.

Skrevet

Heisann takk for svar :)

Godt å hørre med noen som har erfaring. Jeg vil veldig gjerne få fullført utdannelsen min før jeg får neste barn ja. Å det er verfall 5 år til jeg er ferdig.

Jeg er så sinnsykt missfornøyd, å hadde gjort oprasjonen på dagen om det ikke hadde vert for at mannen min ikke vill at jeg skal gjør det. Han mener de er bra nok. Men jeg klarer ikke å stå uten å holde forann dem, å det klager han konstant om.

Jeg får helt vemmelser av å se meg i speile. Å har skjult meg i alle år.

Noen ting til jeg lurer på?

Får man noen støtte til operasjonen? eller må det være visse grunnen til å få det? Syns det er dumt at det er så dyrt.

Å hva koster det å fikse på dem? Får man støtte til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...