Gå til innhold

Kjapp fødsel = vid nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, dette spørsmålet høres kanskje dumt og litt frekt ut, men jeg bare lurer. Før min første kom for seks år siden så var jeg så trang nedentil at sexlivet faktisk var ganske trublete. Jeg kunne ikke få inn to fingre enn gang uten å si au au. SÅ etter fødselen kjente jeg STOR forskjell, ble mye videre, for vid. Jeg tok ingen knipeøvelser og angrer på det. Men ettersom årene har gått, så har det strammet seg en god del igjen, men aldri så det ble det samme. Er fortsatt ganske vid, og må ha sexen i den og den stillingen hvis jeg skal "kjenne noe". Lurer derfor på om det er sannsynlig at min fødsel blir enklere denne gangen? Eller har ikke skjedens størrelse noe å si?? er det andre ting som gjør at det går lettere andre gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tror ikke skjedens størrelse har noe å si.. Eg har en sønn, og var i "aktiv fødsel" i 2 timer (fra 5-10cm), og eg syns skjeden min har blitt trangere etter fødselen, selv om eg ikke har knipt noe spesielt egentlikt.. Det er sikkert veldig individuelt. Grunner til at det oftest går lettere andre gang eg vell for kroppen har vert gjennom det før :)

Skrevet

Jeg har ikke så mye tro på skjedestørrelse.

Heller om du har mye orgasmer. For rask/sein fødsel kan ha litt med hvor trent livmor du har. Det er jo livmoren og ikke skjeden som trykker ut ungen. Og en person som har ofte orgasmer har jo regelmessig blodgjennomstrømning og kraftig sammentrekning av livmor. Altså den er mer trent. Har en venninne som aldri har orgasme. Brukte evigheter på å få ungen ut. Ingen pressrier. Mens flere av oss som har hyppig orgasme har hatt lokomotiv fødsler.

Dette er bare en teori. Finnes nok mange unntak.

Skrevet

Jeg tør ikke få orgasme, får jo kramper i underlivet som gjør at jeg tror jeg skal føde! sist var vel 10 uker siden! Høres logisk ut egentlig.. (HI)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...