Gå til innhold

Hvor finne oppskrift til dåpskake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle våge å lage ei dåpskake til vesla :P

Noen som vet om en bra side der det er oppskrift og bilde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kakebunnen på en dåpsskake er vel ikke så annerledes enn andre kakebunner. Det er vel selve pyntingen av kaka som skiller.

Men du kan feks se på www.festkaker.no

Ellers kan du google dåpskake, så får du mange treff.

Skrevet

Har oppskrift på en riktig imponerende en. Ikke vanskelig i det hele tatt, krever bare at man er litt nøyaktig i det man gjør. Tar en times tid å lage til, utenom steiketida, for "normale" kjøkkenskrivere. Kanskje bortimot 1,5 om du er svært urutinert på kjøkkenet. Er banking noe du virkelig er kjent med, trenger du 40-45 min.

Legger ut oppskrift om du er interesset, HI!

Skrevet

hvilken kakebunn vil du ha da? sjokoladekake? bløtkake?

Du kan lage en hvilken som helst kake under og dekke med masipan eller mmf-lokk, og pynte som du selv ønsker. :)

Det er som skrevet over her ikke en spesiell type bunn for dåpskaker, du velger det du syns er best! ;) Husk å ha godt med krem mellom kaka og lokket, hvis ikke blir det bare bulker og ikke særlig pent. har du noe utstyr? er jo gøy med litt farger på pynten etc. :) lykke til!

Skrevet

Får ikke den linken din til å fungere!

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker ennå :P Vet bare om en kakebunn, den gode gamle sukkerbunn eller noe sånt.

Har lyst å lage en kake som folk tenker ååå så fin. Ikke bare "marsipankake" liksom.

Jeg fikk ikke opp den linken så fikk ikke sett kaka :(

jeg har noe utstyr, men tenkte meg på butikken for å handle inn noe som jeg trenger.

Hva er mmf-lokk? Føler meg skikkelig idiot som i det hele tatt tenker på å lage dåpskake. Jeg har jo egentlig ikke peiling.

Tusen takk for svar :)

Skrevet

En "liten" skrivefeil, bytt ut første 4-tall med et 1-tall, altså "1bp" osv!

Beklager så mye!

Skrevet

Jeg har en kakeblogg om du vil se

www.leneskaker.blogspot.com

sjokoladekakeoppskrift med appelsinjuice er veldig godt.Du kan kikke under oppskrifter.

Ligger en haug med bilder der også ;-)

Skrevet

:) mmf-lokk er marsmallowsfondant-lokk. det ligner veldig på marsipan i konsistens, men er helt hvitt, så blir finere med farge i enn marsipan. helt klåre farger om du skjønner, men marsipan kan di bli litt blassere. Marsmallowsfondant lager du selv ganske enkelt. oppskriften er:

ha en pakke marsmallows i en bolle, hell over 2 ss med vann og bland så masmallowsn blir fuktige. pakk bollen med marsmallows i mikroen og varm til de blir smeltet og puffet litt opp liksom. så har du i 2 ss smeltet formfett og rører godt. nå kan du blande inn farger om du vil det. (kan bruke vanlig konditorfarge eller wiltonfarger som du får kjøpt på bl.annet cacas.no) så skal du blande inn en pakke melis i denne massen. det innebærer en hel del knaing ;) ta litt og litt melis til du får en masse som ikke lenger klisser i hendene. når den er ferdig kan du lage lokk, dekor som blomster og annet. :) jeg syns marsmallowslokk ser finere ut enn marsipan. og alt av figurer og lignende kan du lage en uke i forveien, så da er det bare å plante de på kaka :) det tar litt tid å sitte der å forme småtingene! :)

jeg har selv laget kakene til navnefestene her i huset uten mye utstyr. Nå har jeg kjøpt meg ganske mye utstyr nå da, og det er KJEMPEGØY!!!!! kos deg!

Skrevet

Tusen takk for oppskrift :) Håper jeg får det til sånn nogenlunde ;)

Men en ting jeg lurer på, hvordan får dere lokket til å se så flatt ut? Det er liksom så gjevnt.

Skal stikke på butikken nå og kjøpe inn litt også prøve litt frem. En pakke=en pose? Og hvordan smaker det ?

:)

Skrevet

Husk at mmf er innmari søtt.Kan bli litt mye av det gode.

Marsipan er også bedre å jobbe med,mmf er så elastisk.Med det er smak og behag selvfølgelig.

Lokket får du jevnt ved å stryke over med hånden din eller en smoother.

Ha nok krem under lokket slit at bumper kan jevnes.Kutt kaken jevn også.Ofte lurt og snu kaken opp ned etter den er stekt og legge lokket på den flate siden(bunnen av kaka).

Skrevet

det er sant, det kan nok være litt vel søtt for noen, men jeg har aldri hørt noen si noe om det enda. :) om du går for marsmallowsn må du huske ha ha mye melis under når du kjevler, og snu den ofte. :) litt klissete... :)

Skrevet

Marsipan er enklere en mmf da.Styr å lage den mmf`n.Gidder sjelden det lenger.Bruker heller hvit marsipan :-)

Jeg bruker flott eller delfia fett under i stedet for melis.Melis setter flekker synes jeg ;-)

Skrevet

Det er både styr å lage mmf samt at jeg syntes det smaker dritt.

Men hvis du vil ha hvitt lokk så er det jo mulig å kjøpe helt hvit marsipan.

De har det bla på utsalget på pals i oslo. Mye billigere enn fra nettbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...