Gå til innhold

Hjelp.. Kan noe si noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ung, har to barn og har tatt en utdanning, jeg mangler bare lærlingtiden, men det siste året på skolen ble jeg gravid og har nå vært hjemme i permisjon, det er ingen lærlingplasser og få, det er ca 30 lærlinger i dette fylket som venter på lærlingplass, men de tok bare inn fire lærlinger i dette fylket i år. Å det er vanskelig å få jobb nå for tiden, jeg ar lyst til å begynne på skolen igjen, jeg har lyst til å bli jordmor, må bli sykepleier først da, ar kommet inn på almenn påbygging, men samboeren min sier at hvis jeg begynner på skolen igjen nå så flytter han ut, han gidder ikke og leve på en inntekt og stipend/lån i 4 år til.

Hva hadde dere gjort da? Tatt utdannelsen eller endt opp bak kassen på en butikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. det var ikke noe bra sagt av samboeren din. . Hvorfor ikke ta utdannelsen, og så jobbe bak kassen i en butikke noen kvelder i uken eller helger?? så blir det litt mer penger , og du får utdannelse :)

Skrevet

Lite støttende av han! Hva vil han du skal gjøre da?

Når du har ønske om å bli noe, hvor tilfredsstillende er det for deg å sitte i kassen på en butikk da?

Du må nesten velg noe du kan leve med, ellers risikerer du å mislike jobben.. Hvem er tjent med det resten av livet...?

Hilsen en som tjener godt og har valgt bort ønsket skolegang for familien.. stikker litt i hjertet hver gang jeg tenker på det jeg egentlig ville blitt, men har jo allerede en grei utdannelse ;)

Skrevet

Jeg er enig i at jeg syns han var krass når han trua med å flytte fra dere. Men til en viss grad kan jeg forstå ham, jeg studerer selv og ser jo hvor hard samboeren må jobbe og slite for å få ting til å gå rundt. å studere er ikke billig alltid og krever litt gjennomtenkning.

hvis det er dette studiet du vireklig har lyst til å gjennomføre og ikke bare har kommet på i farta fordi du fikk litt panikk når det ikke var noen lærlingplasser, så ville jeg jobbet hardt for å få det til. Men da heller prøve å komme til en enighet med samboeren din, som feks ta seg en liten ekstrajobb ved siden av studiene. En utdannelse er gull verdt, men skulle økonomien deres være veldig trang på en lønning så går det jo ann og jobbe et års tid og spare seg opp litt penger til studier.

kan jeg spørre om hva slags lærling jobb du søker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...