Gå til innhold

Da var vi høygravide, 090909-mammaer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere andre, jeg synes det går ganske greit om dagen, litt sliten hele tiden bare, men er ikke spesielt lei. Begynner å kjenne det er vanskelig å finne en god soveposisjon, og ikke skjønner jeg hvordan jeg ska få barbert meg:). Føler meg ganske ufresh som gravid egentlig, det er vel det verste.. Deilig å sove uten å måtte tenke på en som skal ammes hele natten osv enda, synes det er pes nok å måtte tisse hver time eller hver annen.. Har et barnerom å fikse også før han kommer, og mangler noen ting som skal kjøpes inn. Herlig med en dårlig juli-sommer, slippe masse vann i kroppen og varmen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, så lenge rakk jeg jammen ikke å gå gravid sest... Formen er OK, men sovinga er det litt dårlig med.

Er litt deppa om dagen, men det er fordi sambo og vesla på 5 år er i syden. 10 dager til de kommer hjem...... Jeg er livredd for å føde før de kommer, men det går sikkert bra. Dessuten savner jeg jenta mi veldig (ok, og sambo også, men ikke såååå mye..)

Vasker babytøy og satser på at småen ikke blir prematur denne gangen :-)

OG har funnet ut at Nutrilett funker mot halsbrann! Helt sant! Slanker meg ikke, da -men fikk det rådet av noen andre.

Skrevet

Jepp :) Men hva betyr det egentlig, å være høygravid?

Formen her er litt opp og ned, men absolutt ikke ille. Jeg sover sinnsykt dårlig om natta. Først bruker jeg lang tid på å sovne, og så våkner jeg av vondt i bekkenet og at jeg må på do i alle fall annenhver time. Men vi har ferie (jeg er sykemeldt) så vi skal jo ingen ting så går bare rundt her og er sløv egentlig. Bortsett fra det er det bare bekkenet og halsbrann som plager meg. Den lille er veldig aktiv om dagen, spesielt under Metallicakonserten i går var det mye liv, he he. Men jeg tenkte at hvis alle lydbølgene setter i gang fødselen så er det i alle fall en god historie ;) Men ser ikke ut som det blir noen fødsel på en god stund ennå, vi satser jo på 090909, gjør vi ikke?

:)

Skrevet

Høygravid=40 dager igjen :)

Tror det er en mening med at vi skal være våkne mye om natten, fin øvelse til babyen kommer :) Jeg prøver å "sittesove" med masse puter under hodet, men våkner at jeg ligger rett som en sjøstjerne på rygg, uten en eneste pute! Det kunne jeg ikke sist uten å bli "kvalt". Tissingen er j... irriterende. Hele dagen også, sikkert 20-30 ganger på do, noen ganger kommer det jo nesten ikke noe, men kjennes ut som om om jeg holder på å sprenge. Jeg er også litt deppa om dagen, men av en helt utenforstående ting som ikke har noe med babyen å gjøre..Har ikke funnet noe navn enda, vi. Har en syvårng som kommer med mange kreative forslag, men INGEN navn klinger i ørene mine. Guttenavn er vanskelig!

Skrevet

080909 her og formen er fin...stor mage og kjenner meg godt igjen med mye av det dere forteller,men jeg er i forferdelig fin form egentlig...har bare problemer med barbering, sokker-og trusepåkledningen...samt at kiloene har virkelig fått fart på seg...men alt er på plass og jeg er klar...(håpe jeg)

Hvem av dere skal føde i bergen?Jeg skal altså...

Skrevet

Jeg skal også føde i Bergen :) Med mindre den lille kommer før tida, for akkurat nå er vi på ferie, he he. Men som sagt, satser på 090909.

Vi har 2 jentenavn og 3 guttenavn. Jentenavnene er mest sikre, men om det kommer en gutt så kan det hende det blir noe helt annet enn det vi tror nå... Men det blir uansett et norrønt/gammelnorsk guttenavn, spørsmålet er bare hvilket...

Skrevet

Bærum skal jeg føde på, gleder meg, har lissom en følelese av at jeg skal klare å få han her ut uten smertestillende. skal prøve å vente mest mulig hjemme, er ikke noe fæn av sykehus, og dra fortest mulig hjem. blir spennende å se om noen av oss faktisk føder på denne morsomme datoen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...