Gå til innhold

Hvor mye betaler dere som har 80% bhg. pr/mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en faktura på kr 2254,-. Synes det var merkelig når full pris er kr 2330 + 300 matpenger = 2630,- tot. Kun kr 376,- mindre for en dag mindre (4x i uken)? Hores det riktig ut? Betaler man det samme i matpenger uansett om man er der eller ikke? Kan ikke være slik? I fjor fikk vi 30% rabatt for sosken, og det var også 30% av matpenger.

Har provd og ringe, men ingen og som kan svare for neste uke.

Vi har Kanvas bhg. Noen som vet hvordan dette henger sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk regningen i dag, og den er på kr 2044,- for 80% plass og mat. Maten koster 180,- pr mnd, og tror det er samme som for full plass.... Er kommunal barnehage.

Skrevet

Lillepusen,

Hvis du er her fortsatt. kr 2044,- er det inkl. de 180 for mat? og betaler dere samme belop for mat selv om dere ikke benytter alle dager? Er det slik?

Billig mat da. Vi betaler 300 for mat.

Skrevet

Dytt;)

Andre med 80% bhg. plass?

Skrevet

Ja; 1864,- for plassen + 180,- for maten. Fant brevet med satser fra barnehageavdelingen i kommunen, og her betaler man for mat etter hvor stor plass man har. Så kr 180,- er for 4 dager. Det dekker lunsj + fruktmåltid. 300,- var mye! Dekker det flere måltider pr dag enn i vår bhg?

Skrevet

Priser:

100% plass kr. 2.330,-

90 % plass kr 2.310,-

80 % plass kr. 2.050,-

70 % plass kr. 1.790,-

60 % plass kr. 1.540,-

50 % plass kr. 1.280,-

40 % plass kr. 1.020,-

Søskenmoderasjon: 30% for barn nr 2, og 50% for barn nr 3 og videre.

Kostpenger:

60-100 % plass kr. 200 pr mnd

40-50 % plass kr. 100 pr mnd.

Inkluderer varmt måltid, melk og frukt hver dag.

Disse prisene er det i vår bhg..

Så ja.. kan jo egentlig ha full plass?

Skrevet

dere har billige matpenger.. Hos oss tror jeg det er oppe i 400 nå.. Så det er dyrt for de som har 2 i bhg.. FOr mat får man ikke moderasjon på..

Skrevet

Våre matpenger er 300 kr i mnd.

Inkl. Frokost, lunch (varm 3x i uken) og et brodskivemåltid + frukt.

Vi har Kanvas bhg.

Lurer på om det er 300 i matpenger selv om man ikke er der full tid?

Merkelig...

Skrevet

Dette er for mitt mellomste barn. har lyst til og gi henne litt extra tid med mamma og lillebror det siste året for skolen. Hun trenger det. Storesoster begynner skole. Hun trenger sårt litt 'one on one' med mamma.

'Midten - dritten' he-he. Huff - hun trenger litt extra oppmerksomhet.

Skrevet

Ser at dere har flytteplaner, partyoffive.... Anbefaler Skien/Porsgrunn :-)

Skrevet

Hei hei!

Jeg betaler 2044,- ink.mat og frukt.

Skrevet

Hey you,

Det var billig. Ser ut som vår bhg. er en av de dyrere. Tror Kanvas er delvis privat som de kaller det.

Vi fikk også 30% moderasjon på matpenger i fjor n9r vi hadde 2 i bhg.

Nå ser det ut til at de ikke har gitt moderasjon på matpenger selv om man ikke har 100%. Merkelig. Trodde det skulle bli rundt kr 2000,- her også.

Lillepus - du anbefaller Skien/Porsgrunn? Bor du der? var der en tur forrige helg. Veldig idyllisk og fin natur. Rolig og behagelig. Ser veldig barnevennlig ut omkring.

Liker området godt. Allikevel kjenner vi det kribler litt i magen med tanken på og flytte så 'langt' utover. vi er vant til og v0re nær 'huzzle & buzzle', he-he. Bor nå 15 min fra Asker og 30 min fra Sandvika. 40 min fra Oslo.

Skrevet

Ja, bor i Skien :-) Er jo en forholdsvis stor by, samtidig som forholdene liksom ikke er så store her. Og "kort vei" til naturen - både sjø og fjell. Jeg bodde 1 år i Oslo mens jeg studerte, og syntes det var herlig avslappende å flytte hjem igjen (selv om jeg trivdes veldig godt i Oslo)....

Skjønner godt at dere er usikre, da. Det er jo et stort skritt å flytte såpass langt.... :-)

Skrevet

Så bra Lillepus! Hadde vært kjempe kos å fått party ned hit til Grenland ;-)

Skrevet

Hehe :-) Så du bor også her, ja? Merket meg at vi betaler nøyaktig det samme for barnehageplass... Men du bor i Porsgrunn?

Skrevet

Ha-ha, så bra - 'norwegian & lillepus' kanskje dere har barn i samme bhg.? LOL!

Skrevet

Artig - kikket akkurat på profilen til 'lillepus'. Hun har også en liten gutt fodt den 27. (forskjellige måneder, men artig)

Skrevet

Bor i Skien jeg også og har en gutt født 27.08.07, he he

Skrevet

Oj, oj.... ;-) Ser at du trener. På Elixia......? Kanskje vi egentlig kjenner hverandre....? Verden (Grenland!) er ikke stor.... ;-)

Skrevet

Ja, trener på Elixia 5 dager i uken, power, spinning og en del løping (trener til maraton), he he, så morsomt da! Du da?

Skrevet

På Elixia :-) Men har de siste årene trent hovedsaklig i Porsgrunn (trente begge steder før). Tidligere fordi jeg likte timene/instruktørene der best, men nå er det vel mer vane... Trener spinning, styrke/core, og ulike total-timer. Trente mye før, men etter at jeg ble gravid og fikk barn har det blitt mindre. Blir 3 ganger pr uke nå. Håper å kunne øke etterhvert, men er usikker på hva jeg klarer når han skal i barnehage. Må si DU er flink, da. Hvordan får du tid til det med 3 barn? Trener du på kvelden? Og ikke minst - jobber du?

Dette var jammen morsomt :-)

Skrevet

Så flott at dere 'fant hverandre' i tråden min da, he-he.

Har forresten en gutt som er fost 27.03.08

Skrevet

Party:

Ja, takk for at du førte oss sammen ;-)

Har vi 27.-gutter, alle tre?

Når begynte gutten din i barnehage, da? Mine begynner i sept, og tallene jeg oppgav lenger oppe var fra vår ALLER første barnehageregning (milepæl....). Hehe.

Skrevet

Kanskje ikke 'fost 27/03/08, men fodt hvertfall (sorry - har ikke norsk o på tastaturet)

Hvordan går det forresten med nederlenderene Norwegian? Koselig?

Skrevet

Nei, mini har ikke bhg. plass. jeg er i ubetalt perm. så ingen jobb som venter. Men han er på venteliste for 60% plass. jeg kikker etter deltids jobb, men ingen lykke så langt. Mulig jeg er for kresen...

bhg. fakturaen for 80% plass er for min mellomste jente.

Ja - vi har alle 3 27. gutter! Artig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...