Gå til innhold

Skinn til baby på Ikea/Nøstebarn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Ikea ser jeg at de selger saueskinn til 200-300 kr, på Nøstebarn koster det over 1000 kr. Tenker at sau er vel sau uansett, men er det noen som har erfaring med skinn fra Nøstebarn? Vil jo tro at det er behandlet på en annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror saueskinn fra Nøstebarn er såkalt "ubehandla", noe som vil si at det er brukt mildere stoffer slik at skinnet beholder lanolinet og blir mykt.

Ludde saueskinn fra Ikea er behandlet med hardere kjemikaljer, noe som koster mindre. De er stivere i skinnet og ulla kjennes ut som syntetisk pels. Her er lanolinen borte, og de skitt og smuss fester seg derfor mye lettere. Urin vil også feste seg i disse.

Man kan vaske saueskinnet fra Ikea på samme måte som andre saueskinn (håndvask, max. 40 grader), men skinnet kan bli veldig stivt på innsiden. Da det heller ikke er klipt, vil man måtte bruke lengre tid på å få det rent og tørt.

Da det er sagt, så koster et skinn fra Ikea 250 kroner. Mye skinn for pengene, motfor å betale 1000 kroner + frakt.

Skrevet

Jeg har kjøpt et fra Ikea. Tenkt å ha det liggende i vuggen. Ellers blir det nok investert i et lammeskinn fra ett eller annet sted etterhvert. Et til sengen/vognen. Mulig jeg bare tar et på babyshop selv om de ikke er så store. Har bestilt Emmaljunga city cross med citybag, og der er ikke bagen så stor, så kan greie meg med det lille.

Skrevet

Så selges det også pent brukte nøstebarnskinn til halve prisen på finn, til tider - om det er av interesse....

:)

Skrevet

jeg vil anbefale å kjøpe korthåret på evt barnas hus/reflex jeg! tror jeg betalte 299 for mitt og de blir d mindre skit i samt de lange hårene fort finner veien inn i både øyne og munn. (kan jo selvsagt ha noe under hodet da)..

selv har jeg valgt ikea sitt i sengen og korthåret i vognen - da ikea sitt er altfor stort til å ha i vognen syns jeg!

Skrevet

Jeg har skinn fra Nøstebarn i sengen til jenta vår. Nå kommer snart lillebror og da skal han også få skinn fra Nøstebarn i sengen sin. Jeg er veldig fornøyd med det.

Lett og holde og av veldig god kvalitet.

Jeg har heller kjøpt "billig" saueskinn på Barnas hus til og ha i vognen da dette ligger under vognposen og ikke er i direkte kontakt med barnets hud.

Skrevet

Takk for alle svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...