Gjest Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Drømte i natt at vesla kom. Hun var kjempesøt og så knøttliten ut, men da de veide henne var hun 5300g!!! Våknet med en lettere panikkfølelse. Vil ikke ha en baby på 5300g! Au-au liksom... ;-) Så satser på at det bare var sånn omvendt-drøm da, at hun egentlig er 3500g, hehe... Egentlig er hun vel litt over 4 kg, men det var plutselig ikke så ille lenger ;-P
bee* Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 he he rekner med at du vil jeg skal si JA det er HELT vanlig å føde små babyer om man drømmer at de er store.. hehe ho ser sikkert stor ut men så er ho egentlig bitte liten.. :-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Men fødselen gikk som en drøm, likevel betydde nok bare at du kommer til å takle den fint, selv om lillemor er stor skal du se!!
Trilletrill Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Å huffa meg! Mamma fødte en på 4700g som var 57 cm og det var visstnok et mareritt, legen sa at hun måtte vente minst 4 år før neste man ellers kunne hun dø (smarte folk som jobbet på Tønsberg sykehus på tidlig 90 tallet ja..) Men egentlig så har jeg forstått det slik at hodeomkretsen har alt å si..selv om det er vanskelig å se for seg en stor baby med et lite hode:) Jeg selv forventer en lang baby, jeg er 172 cm mens mannen min er 195 cm så ingen småfolk her i gården! En baby på rundt 4 kg høres perfekt ut i mine øyne! Masse lykke til
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Ja, jeg vet det er hode som teller, i hvertfall for de fleste og opp til ca 4,5 kg, etter dette kan også skuldrene være et problem. Minstegutten vår var 4440g og 54 cm, han var 36 cm om hode, men kom med aarmen inntil hode. Det gikk helt fint (hadde bare pressrier i 10-12 minutter og da holdt jeg igjen også), så jeg skulle nok fått ut en større baby også, men det er jo ikke en drømmesituasjon da ;-) Vesla er estimert til å bli ca 4200g ved termin, og når lege/JM kjenner utenpå magen er det mye det samme de sier også, at hun nok blir like i overkant av 4 kg. Var bare litt ubehagelig drøm likevel, hehe...
meg & to små vampyrer Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Svigermor fødte en på nesten 5 kg og 60 cm... Jeg kjenner jeg blir litt nervøs av slike historier. De har nemlig ikke estimert vekten på min baby selv om mannens familie får kjempebabyer og jeg er ganske liten... Men heldigvis vet jeg at bekkenet mitt er bredt nok til å tåle setefødsel (ble målt forrige gang) så da takler det vel litt størrelse på ungen også får man håpe. Selv om den skulle vise seg å bli litt større enn forrigemann på 3360 og 48 cm.. "lo hun nervøst"....
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Blir sikkert ikke så mye større enn sist skal du se :-) Verste tilfelel jeg har hørt var bestemoren til en bekjent som fikk tvillinger et par uker før termin der hver tvilling veide litt over 4 kg!!!! Hun turde ikke få flere barn etter dette, forstålig nok, hehe...
meg & to små vampyrer Skrevet 31. juli 2009 #8 Skrevet 31. juli 2009 Oi, hehe, det var store tvillinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå