Gå til innhold

Influensa.. Kommer det kastende på deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i går med ganske vondt i halsen. Hadde vondt i leddene i kroppen, var skikkelig uggen når jeg sto opp. I natt har jeg kaldsvettet hele natten. Var oppe og tok paracet i 5 tiden. Nå kaldsvetter jeg også, men har nok ikke feber. Litt uggen, men ellers ok.

Viker som jeg brygger på noe, kanskje bare en forkjølelse. For en influensa kommer vel kanskje ganske fort?

Har aldri hatt influensa før, så jeg aner ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SLik JEG opplevde de to gangene jeg har hatt det,- så kom det i løpet av en kveld/natt og dagen etter helt utslått..Feber og muskel/leddsmerter..Ikke noe forkjølelsessymptom..Og det "rare" var at jeg husker å være kjempedårlig,- og ikke noe forverring/forbedring i løpet 4-5 dager..Det var illle..Som regel når man er syk så kjenner man seg litt bedre etter litt søvn, litt dårligere på kvelden, eller enkelt sagt,- man er litt dårligere nå og litt bedre da....Man TROR man blir litt bedre og får så et "draw-back":.Men med influens var jeg like syk i 4-5 dager..Ikke tegn til forbedring,- eller forvvering..Det var rart.- for man fikk følelse av at man kom tl å forbli på det "stadiet" for alltid :o)

..også løsnet det, og i løpet av et døgn (++) så ble man veldig frisk og fin..Litt slapp og uggen pga matmangel og stiv og støl etter å ha ligget anpent og ristet av kulde pga feber i flere døgn,- men ellers,- veldig bra :o)

Men dette var veldig krafitg influensaer da..SIden den "Nye" ligner mer på forkjølelse bare,- så kan den komme "snikende" og ikke slik jeg husker det...Kommer ikke til å tro jeg har H1N! jeg ihvertfall, om jeg ikke MÅ legge meg ned OG får skikkelig feber så vil jeg tro det er foskjølelse, ut ifra det man har sagt om sykdomsfrløp til noen syke..To på Norway CUp som testet positiv, trodde de jo alle (også legene som tok prøvene) var bare litt forkjøla, men testen viste altså svineinfluensa,- så den kan være VELDIG svak tror jeg :)

Men avvent, er du "frisk" i løpet av dange/morgendagen var det nok bare noe forbigående.TIl da,- opptre med forsiktighet rundt barna og andre..Vaske deg ekstra godt og unngå mest mulig hudkontakt mellom deg og andre :o) Just in case :o)

Skrevet

Takk for svar :o)

Da er det nok bare en forkjølese eller noe på vei, siden jeg ikke har blitt noe verre siden i går.

Skrevet

Svineinfluensaen kommer gjerne brått, se "Symptomer" her:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,1214:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:75149::1:5569:1:::0:0

Så du kan vel muligens ha denne. I så fall er det jo ingen fare på ferde, den går jo også gjerne fort over og du er jo allerede bedre. Mest sannsynlig er det vel noe annet du har, men det kan være greit å vurdere muligheten i forhold til smittefare hvis du skal ha kontakt med risikogrupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...