Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 jeg skulle ta abort, hadde søkt og hele pakka og legen hadde sakt til meg at mest sansynlig fikk jeg aborten.. Så jeg tenkte som så at jaja da kan jeg ta meg en drink med de andre.. MEN jeg fikk avslag på aborten, og nå er jeg livredd noe er galt med ungen siden jeg drakk!!!! Jaja jeg vet det er dumt av meg osv..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Gratulerer med graviditeten! Dette skal nok gå bra skal du se. Når termin?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 hvordan i helvete kan man få avslag på abort? har ei laus venninne som sikkert har tatt abort en 6-7 ganger etter helgefyll og knull..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Takk for det. det er senabort det er snakk om ja.. uke 16+2. Jeg fikk jo bekrefta at ting var bra på ul, men jeg kan ikke hjelpe for å ha dorli samvittihet.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde nok ikke grunnlag nok, fikk ikke et spesifik svar på det. Mye av grunnen til at jeg søkte er at folk som ikke har vert i samme situasjon som meg kommer med sine meninger og nermest skremmer vette av meg.. Er gravid med en kompis, vi har ikke vert sammen og kommer nok ikke til å bli det. Men han igjen har venninner som har sine meninger, og de får det til å høres ut som alt er min feil og han ikke har deltatt. Jeg fikk beskjed om at jeg virket oppegående nok til å ta meg av et barn og fosteret hadde det fint.. Hi
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #9 Skrevet 31. juli 2009 så jævli å ta abort i uke 16! jeg syns det er bra at du fikk avslag
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #10 Skrevet 31. juli 2009 Du kan ikke være særlig voksen som går på fylla met et 16 cm langt barn i magen! Det spiller ingen rolle om du skulle ta abort, for det er rimelig ekkelt å tenke at du som har sett barnet ha det bra inni der, forgifter det med vilje mens det fortsatt lever. FY FAEN FOR EN DRITTKJÆRRING!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #11 Skrevet 31. juli 2009 Men kjære vene..Om en mor VET hun ikke vil eller kan ta var på et barn,- skal hun da føde det? VI vet jo alle hvor godt rykte barnevern og barnehjem har...Og hvem vil sette et barn til verden som hverken man selv kan ta vare på,- eller man ikke VET om noen andrer kommer til å ta GODT vare på? Jeg tro åpen adopsjon hadde vært tingen for mange unge jenter/eldre jenter som ble gravid når de er i en situasjon hvor et barn ikke passer inn.. Om de visste at de kunne føde barnet, og at de kunne ha kontroll på at ungen hadde det bra resten av livet,- så tror jeg færre ville valgt abort.. Tenk deg at du sitter der gravid..Du vet at hos deg vil ungen IKKE få det bra..Pga rus, vold i hjemmet, dårlig økonomi, eller at du VET at dette vil du ikke, en unge vil ødelegge hele livet ditt, og morsfølelse vil mest sannsynlig ikke komme,- bare et HAT ovenfor denne personen som ødelegger dine planer..... (Joda, ting KAN endre seg når ungen kommer ut,- men er ikke det å gamble med ungen sitt liv??) SÅ har man valget da, abort eller føde ungen, og "gi det bort",-og ikke vite om den har fått et bra liv? Kanskje vokser det opp på institusjon, kanskej blir det sendt fra fosterhjem til fosterhjem- hvem vet??? HVA om du da hadde hatt et 3.valg...At man kunne møtt personlig alle par/voksen som var aktuell som adopsjonsforeldre for DIN unge..at du kunne få sett hvordan de bodde, deres planer fremover, HVORFOR de vil ha barn osv,- og at du samtidig kunne fått mulighet til å følge opp om ungen din resten av livet..Du kunne fått tatt del i dennes liv,- men sluppet ansvaret..DU kunne hatt "Kontroll" med at ungen har det bra,- og du kunne fått forklart at det du gjorde gjorde du fordi du ville ungen det beste...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #12 Skrevet 31. juli 2009 Ingenting av det du sier rettferdiggjør å gå på fylla med et barn i magen, anonym 08:03! Hun må gjerne ta abort for min del, men spare alkoholinntaket til aborten er overstått!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #13 Skrevet 31. juli 2009 Hipp Hurra ! Noen ganger er jeg bare så ekstra stolt over å være menneske ........................................
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #14 Skrevet 31. juli 2009 Jeg trodde bestemt at åpen adopsjon ikke var mulig i Norge?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 Ja, herregud sier jeg også.......- til deg HI
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #16 Skrevet 31. juli 2009 Ungen har det nok bra, skal du se!! En ting er sikkert, du har ikke lagd den lille alene. Din "venn" har hatt en stor rolle, slik alle fedre har det. Men det er ditt ansvar å na ta vare på den lille, slik at det ikke blir noe galt med han/henne. Lev sunt og positivt fra nå. Lite sannsynlig at noe skjedde om du drakk litt en gang. Mange som ikke har latt være og alt har gått bra, så det har nok mest sannsynlig gått fint. Ta vare på deg selv og slutt å meng deg med hans venninner osv. De har tydelig ingen bra innflytelse på deg. La andre ha sine meninger og lev ditt eget liv. Gratulerer og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #17 Skrevet 31. juli 2009 Til anonym 08.30: 1: Det finnes ikke barnehjem i norge lenger, det finnes kun institusjoner som tar imot barn ettersom hvilke problemer de har. Dette fordi institusjonen skal kunne tilby best mulig behandling til barnet. Et nyfødt barn som ikke er ønsket av foreldrene vil bli plassert i beredskapshjem i 2 mnd før det kommer i fosterhjem eller blir adoptert. 2: Det finnes ikke åpen adopsjon i Norge heller. Hadde du hatt noe peiling på temaet, lest statistikk osv, ville du forstått at åpen adopsjon også er en dårlig løsning for barnet. Det er for tiden et lovforslag oppe om å tillate åpen adopsjon i Norge, men dette er kun for barn som allerede er i fosterhjem, altså større barn.
Gjest Tale30 Skrevet 31. juli 2009 #18 Skrevet 31. juli 2009 På 70-tallet var det ganske vanlig å drikke under svangerskapet. I den norske filmen Hustruer fra 1975 er til og med en av hovedpersonene på bar høygravid, det sier litt om hvilken "aksept" det var for dette på den tiden. Dette betyr ikke at jeg mener man kan drikke under graviditeten. Forskning i dag tilsier at man skal la være. Men ikke få panikk om det har skjedd en gang. Jeg kan heller ikke forstå hvordan du kunne klare å drikke fordi du hadde fått ja til abort, når barnet fortsatt lever i magen, men det er ikke min sak å dømme deg for det.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #19 Skrevet 31. juli 2009 Hei HI. Jeg syns litt av historien din høres litt rar ut? Når det komme til senabort så må man i nemd først, og man får avslag eller vedtak med EN gang, får man avslag ankes saken om du vil automatisk til nærmeste sykehus...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #20 Skrevet 31. juli 2009 Anonym 11:12: Barnehjemmet jeg bodde på finnes fremdeles, så du tar feil!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå