Gå til innhold

ha med redningsvest til Spania?? eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke bestemt meg...JA- jeg vet at vi må følge med på gutten vår på 15 mnd hele tiden...og at det da kanskje ikke er noe vits i det..

men så tenker jeg at tar vi den ikke med, kommer vi sikkert til å savne den. Tror vi har god plass til den i kofferten isåfall

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang.. Med mindre dere skal ut i liten båt (jolle) eller noe. Evt oppholde dere mye på kai.

Skal dere være på stranden, så holder armringer/flyteelementer i massevis. Man kan ikke ta øynene fra ungene uansett.

Det eneste er at dere hadde nok ikke hatt vanskeligheter med å skille ham fra de andre på stranden, for han ville nok skillt seg litt ut :D

Skrevet

hehe..ja det er sant....fikk et bilde i hodet nå ;)

Skrevet

Vi var i Spania i fjor, da var mini 2 år og brukte redningsvesten hele tiden. Var helt genial!!

I år var han 3 år og brukte den kun på stranda, i bassenget brukte han armringer nå.

Ikke bare for sikkerheten, men han fløt jo rundt med den i fjor og hadde mye mere bevegelighet i bassenget ( selvfølgelig med godt oppsyn).. Og spurte faktisk etter den selv.

I år lekte han mye i en liten båt i vannet, og selv om vi stod rett ved siden av veltet han uti flere ganger, og snudde selv på null komma niks med vesten på!

Jeg hadde absolutt tatt den med:)

God tur!

Skrevet

Jeg syns småbarn er kjempesøte med redningsvest på jeg :)

Men jeg syns ikke det er nødvendig på stranden i syden, hihi..

Skrevet

Twintipp: Syns ikke sønnen din det blir ubehagelig og at det begrenser bevegeligheten?

Vi har prøvd det ut på småbarnssvømmingen, der vi øver med vest innimellom, og min datter syns det var pyton å ha den på. Hun er veldig vant til å utfolde seg i vann og likte ikke å ha den på i det hele tatt. Den kom liksom så langt opp under haken, samt at den er jo stor og tung når hun skal klatre opp på kanten. Vesten skal jo også jobbe mot å få ungene på rygg, og det ble datteren min sur av. Det å hele tiden måtte jobbe seg over på magen igjen.

Men ungene er jo forskjellige. Jeg syns liksom redningsvesten begrenser leken såpass mye at jeg ville unngått det, dersom det ikke var nødvendig. Vi har ALLTID og uten unntak på vest på kai eller i båt. Men i basseng og på strand bruker vi armringer.

Ville evt investert i enn sånn liten oppblåsbar vest, dersom man ikke vil ha noe på armene. Den er mye mindre og hemmer bevegelsen i vannet i mye mindre grad.

Vil legge til at man ikke kan stole på NOEN typer oppblåsbar flytehjelp og at man alltid må være med barnet.

Skrevet

Ok.. hm, jo det blir nok en smaksak. Lille her synes det er deilig å flyte tror jeg. Dessuten er han ram på å hoppe uti vannet fra kanten, og da skvatt han jo rett opp etterpå.

Nå i år brukte han armringene i bassenget da.. Men, i havet var det greit med vesten. Trygt for alle synes jeg. Og han liker det selv.. Er en vane for ham. Han elsker vann og hopper uti, snurrer rundt og er helt blekksprut, da er vesten trygg. Har stroppen mellom beina som sørger for at vesten ikke sklir opp da.

Sikkert en vanesak:)) Jeg er nok litt vel hønemor, og så lenge lille ikke protesterer høster jeg godene av det, -enn så lenge! he he.

Skrevet

Ja, det er nok en vanesak. Og at det er trygt og godt, det er jo hvertfall helt sikkert :) Armringer er jo bare en flytehjelp, de kan jo ikke stoles på, sånn sikkerhetsmessig..

Og så er det jo forskjell på barn også. Min er utrolig vant i vann, har gått ukentlig på svømming siden hun var 5 måneder og er nå 3år, så jeg er litt opptatt av at hun ved lek i vannet skal oppleves så "virkelig" som mulig, hvis du skjønner hva jeg mener. At hun ikke skal komme så fort opp etter at hun hopper fra kanten, og at hun skal merke at hun synker dersom hun ikke svømmer med beina. Men det har jo med at vi holder på å lære henne å svømme å gjøre. Aller helst bruker vi ingenting i basseng, siden hun da må svømme til overflaten selv etter hopp fra kanten. Hun holder jo pusten under vann og svømmer svært bra for alderen.

I sjøen bruker vi omtrent ALLTID armringer, men det er fordi det er mer uovesiktlig og blir dypere og dypere. Man har mindre kontroll i sjø enn i basseng. Selv om man alltid er med barna.

Jeg syns forøvrig det er bra at din sønn er såpass vant til å være i vann med redningsvest. Det kan være svært nyttig dersom han noen sinne (gud forby!) skulle måtte trenge det ufrivillig. Mange flere burde faktisk øve på det..

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang - lurte plutselig på om jeg burde gjort det. :-)

Vi har hytte ved sjøen, og er ofte i Spania - snuppa har blitt 3,5 år og har aldri hatt redningsvest ved kun bading. Men i båt, selvfølgelig.

Han skal vel ikke være i vannet alene? Nei, det hadde jeg aldri "drasset" på. Hva gjør dere på stranda her hjemme, da? Kan ikke si jeg har sett barn med redningsvest på stranda...

Skrevet

Men kom på en annen ting - det finnes badedrakter med flyteelementer! De selger det ihvertfall i enkelte svømmehaller her i Norge, og i Spania finner du dem i sportsbutikker.

De er ikke så store og "bælete" som redningsvester, men har flyteegenskapene.

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt tanken engang. På stranda er det langgrunt, og han kan vasse i strandkanten. Bader vi lenger uti, så er uansett en av oss voksne med.

Det samme gjelder bassenget. En på 15 mnd bader jo uansett ikke alene, selv med redningsvest - så da skjønner jeg ikke helt poenget.

Personlig hadde jeg nok tenkt at den ungen har hysteriske foreldre, hadde jeg sett en liten tass med redningsvest på stranda i 40 varmegrader.

Skrevet

Mine to største skal ha redningsvest. Den minste henger i sjal. Jeg har ikke råd til å miste en eneste en. Og de rakkerne er over alle hauger. Jeg kan ikke blunke en gang, så skvetter den største 20 m unna. Tanken på grumsete vann og armringer man kjapt kan ta av, gir meg frysninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...