Gå til innhold

Bleier


Gjest Pølsevev!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06

Jeg er en av disse "uvitende" førstegangs-gravide. Ettersom det ikke er så lenge igjen til jeg har termin, så ønsker jeg å ha alt klart. Men fikk et problem når jeg stod i butikken i stad. Hva skal man velge av bleier, Pampers eller Libero???

Jeg har null erfaring med noen av merkene, kan dere anbefale et fremfor et annet? Eller er de stort sett like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det også slik som deg. Jeg har fått tak i/bestillt endel gratise babypakker, som bl.a. libero, rimi og apotekets sitt, samt et "gavekort" på en bleiepakke på rema. I disse pakkene får man med noen/endel bleier, og da får man prøvd litt forskjellige merker, slik at man selv finner "favoritten". Et tips fra min sin side i allefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv førstegangs,men jobber på småbarnsavd. i barnehage.

Så ut ifra mine erfaringer synes jeg libero er best,de virker mykere og lettere å bevege seg i;) Pampers er stivere og smalere.. Så kommer jo litt ann på hvordan babyen din kommer til å bæsje også for å si det enkelt..

 

Men smaken er jo forskjellige fra folk til folk,så er nok lurt å bare prøve seg fram.I barnehagen var det ca. 50-50 som bruker pampers og libero,så ingen av de er jo dårlige bleier,kommer jo bare ann på hva man føler på selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

Jeg har en datter på 3 + at jeg har jobbet en del i bhg.

Min erfaring er at Libero er best.Har erfaring med at Pampers er stivere og loger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fremdeles er som når jeg fødte sist, så er Libero frie for lotion, mens Pampers har tilsatt ett eller annet stoff i bleiene sine. Uansett så likte jeg Libero best når babyen var liten, brukte endel Pampers når hun ble større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen brukte jeg mest pampers, de var billigere og helt ok... helt til lillemor begynte å få utslett pga lotionen i bleiene :s i tillegg var det jo ofte at stumpen hennes hadde geleklumper fra bleien sittende fast, og det var jo heller ikke noe særlig...! :s begynte å bruke libero i stedet, og er kjempefornøyd....! mykere, ingen lotion, veldig bra passform og sugeevne, og ingen geleklumper... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo hatt 3 bleiebarn før,og min erfaring er at Libero absolutt er best! De sitter bedre på,og er ikke så klumpete og ekle som Pampers.Mye mykere enn Pampers er Libero også.Og så virker det som om Pampers er mye mindre i størrelsen er Libero.

Det skal utrolig mye til før jeg kjøper Pampers altså!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to bleiebarn og vært mest fornøyd med Libero, synes Pampers hadde lettere for å lekke langs kanten. Jeg har to jenter men en venninne som har to gutter synes Pampers var best så det kan være litt med kjønn å gjøre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring, og synes libero er stivere og har dårligere passform enn pampers. Dessuten hadde vi mye lekkasje bak i nyfødt perioden, før vi byttet til pampers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje det er noe i det, koala, kjenner også guttemammaer som foretrekker pampers...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi bestilte en del gratisprøver og fikk både libero og pampers bleier med vår første. Og ingen tvil hos meg, libero var best!

 

Vi måtte være på sykehuset noen dager etter fødsel og der brukte de også libero så kan hende jeg vendte meg til dem.

 

Men syns som så mange andre sier her at pampers sine var stivere og mer papiraktig enn libero. Og libero har bedre passform.

 

Jeg har ei jente og venter ei jente til og ingen tvil om at det blir kun libero her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...