Gå til innhold

"fødefjes" og endret mage?


Øyboeren med to små <3

Anbefalte innlegg

Det første som møtte meg da jeg kom på jobb i dag, var spørsmålet: "når var det du hadde termin igjen? og når i forhold til termin fikk du sist?" Jeg svarte jo da at jeg har termin 6 september, og at jeg fikk en mnd for tidlig sist. "Ja, for du har jo forandret deg skikkelig i fjeset nå...! Fødefjes...!" ble jo skikkelig diskusjon og fantasering om at fødelen min skulle starte på jobb, og at dette skulle de vel klare...! bra jeg jobber i hjemmetjenesten da, så de er helsepersonell i allefal :P

 

og i matpausen satt jeg og snakket med en annen kollega som begynte senere enn oss i dag og ikke hadde fått med seg denne diskusjonen. Og jammen lurte ikke hun også på når det var jeg hadde termin..! og hun lurte på om jeg trodde jeg kom til å klare å "klipe igjen" til termin, for hun syns magen min hade forandret seg sånn de siste dagene, og dette var noe hun hadde sett skje ikke lenge før fødsel mange ganger før...!

 

stemmer forsåvidt at jeg har forandret meg i fjeset, kjente det med en gang jeg våknet i morges...! bla så er leppene mine ganske hovne. og har sett noen ganger ekstra på magen de siste dagene, og syns at det har skjedd noe, den er mer spiss eller noe? klarer liksom ikke helt sette fingeren på det... :P

 

Så da lurer jeg på: har dere/har hatt noen sånne "fødetegn", tror dere det er noe i det?

 

Har også på følelsen at det nærmer seg, men det har nok sammenheng med at slimproppen gikk når jeg var 35+3-4 sist, fødselen startet når jeg var 35+6, og jenta var ute 36+0. Og når klokka nå tipper 00.00, er jeg 35+0, så begynner å nærme meg "merkedagene" :P men blir spennende å se..! får bruke helga til å begynne å gjøre i stand til babyen sånn i tilfelle, har ikke begynt enda...! :) hehe, dette ble langt gitt, med masse skriveleifer jeg ikke orker å rette på, men måtte bare få luftet det, var litt pussig liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har du født nå? Ser det er en stund siden du skrev... Jeg har også fått høre jeg har fødefjes nå... hoven i ansiktet, bla leppene ja. Ikke merket noe spes med magen, men har løsere mage, samt er mye varmere... alt det skal vell være tegn på at det nærmer seg.. men vanskelig å si hvor lang tid det kan gå før det setter i gang..

Jeg har 3 uker til termin, og håper jo det kan starte litt før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ennå, nei....! :) så stemte ikke at det skulle skje noe sånn kjempesnart,men er nå enda 26 dager igjen til termin, så kan fremdeles komme før :) men vet jo om mange som har gått leeeeenge med fødefjes og sånn, som det absolutt ikke stemte på, og noen det har stemt på, så tror nok det er et sånn tegn som av og til stemmer, og av og til ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. vanskelig med de tegnene altså!! Jeg legger merke til hver minste ting for tiden. Er så spennende, og håper det blir snart :) Har 17 dager igjen nå! Kan bli lenge å vente om jeg må gå på overtid... Men tenker at jeg uansett har babyen min her innen en md ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å tenke på ;) jeg fikk sjekket modning i går, og var absolutt ikke moden i det hele tatt :) så var ikke vits i å prøve noe modningsakupunktur i dag, får se om det står bedre til neste uke...! har litt lyst å prøve det, så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...