Gå til innhold

Hvem inviterer dere til dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi inviterer podens nærmeste (tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre + faddere). Tilsammen blir vi ca 30 stk.

Fikk tekstmelding av bestevennina mi her en dag, der hun skrev at hun var overrasket over å ikke bli invitert til dåpen. Er det vanlig å invitere vårres venner?

Hvem inviterer dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte bare de nærmeste til barnet ( Di samme som du nevnte over)

Ingen venner her, og ikke har jeg blitt invitert til venner heller.For meg er dåp en familie greie.

Skrevet

Takk for svar... Jeg mener også at dåp er en familiegreie, og i de dåpene jeg har vært i har bare den nærmeste familien vært invitert. Kjente at jeg ble litt irritert, sint og skuffa over den meldinga jeg fikk.Hadde det vært bryllupet vårt hun ikke hadde blitt invitert til så hadde jeg forstått reaksjonen. Tydeligvis har vi forskjellige forventninger over hva vi tror vi vil bli invitert til.

Skrevet

Vi inviterte kun tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre. Faddere innenfor familien. Man kan godt ha flere om man ønsker å lage det til en stor fest. Men vi valgte en liten dåp pga økonomi og at vi ikke ville ha en så stor fest. Dåpsbarnet blir jo ganske sliten i løpet av dagen :)

Skrevet

Vi har invitert oldeforeldre, besteforeldre, tanter og onkler. I tillegg har vi også invitert to familier som har fulgt meg gjennom hele livet og som i praksis fungerer som "oldeforeldre". Å invitere venner til dåp er vel heller uvanlig. Tror jeg ikke jeg har hørt om noen som har gjort.

Skrevet

Glemte fadderne, da, men det sier jo seg selv... ;)

Skrevet

Inviterte familie, alstå våre foreldre, søsken og tante/onkelbarn. De var også plukket ut til å være faddere. Er ingen i vår omgangskrets som inviterer venner eller bruker dem som faddere.

Skrevet

Første gang en venninne fikk barn og hadde dåp var jeg litt skuffet over å ikke bli invitert, men det var før jeg fant ut av barnedåp var en "nærmeste familie + faddere" ting. Hadde aldri vært i noen barnedåp før heller, så jeg hadde ingenting å referere til.

Har vært i flere barnedåper i ettertid og det har kun vært nærmeste familie sånn som du beskriver. Venner har blitt invitert på kakespising dagen etter.

Skrevet

Synes absolutt ikke dåp bare er en familiegreie! Man inviterer dem som står barnet nærmest og i noen tilfeller er det også venner av foreldrene.

Til jenta vår sin dåp inviterte vi hennes tanter/onkler, søskenbarn, besteforeldre og 5 gode venner av oss. Dette er venner som betyr mye for både oss og barnet.

Nå er vi blitt invitert i dåp til vennene våres datter og er kjempeglad for at vi får delta ved den begivenheten.

Hvis venninna di er en god venn av deg og betyr en del for barnet ditt, skjønner jeg godt hun er skuffet...

Skrevet

Vi inviterte nærmeste familie, inkludert min manns og mine tanter og onkler. Vi hadde også våre nærmeste venner. Synes det er en selvfølge å invitere gode venner ettersom vi har mer og tettere kontakt med de enn flesteparten av familien.

Om det er din bestevenninne skjønner jeg meget godt at hun ble skuffet. Det hadde jeg jammen blitt selv...

Skrevet

Vi har invitert onkler/tanter, besteforeldre, oldeforeldre og 5 venninner av meg. Ingen på hans side, for det ville han ikke. Han har et godt forhold til sine kompiser også, men ikke så nært som jeg har til mine venninner. Dette er nære venner, og to av dem skal være faddere til barnet vårt.

Jeg ble invitert i dåpen til tre av dem, og skal være fadder til barnet til en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...