Gå til innhold

Har vært på kontroll i dag - 26+3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde avtale med jordmor i dag. Har vært plaget av murringer, nedpress, kynnere og hyppig vannlating. Dette ble tatt veldig på alvor, jordmor ringte straks føden og ba om ul og vaginal us.

Fikk ultralyd av lille - alt bra, samt ul av livmortapp, og manuell "tafsing" ;)

Alt var i orden, men jeg skulle si i fra om det ble værre. Uansett ville de at jeg skulle ringe føden senest mandag og si i fra hvordan jeg har det da.

God oppfølging, med andre ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke noe bedre enn å bli tatt på alvor og få god oppfølging.

Håper det går bra med deg, og lykke til videre:-)

Skrevet

Takk, og selv lykke til videre!

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Oi, er det noe å ta alvorlig?? Jeg har selv hatt en del mensmurringer, heftige kynnere og nedpress i det siste. Er også veldig opphovnet nedentil. Jeg trodde det var helt normalt. Bør jeg ringe føden, eller hva? Skal til jordmor først 18. august, og det er jo en stund til. Er 28+4 uker, er på besøk fra 3. trim :-)

Skrevet

Overlegen på føden, som undersøkte meg, sa at dette nok dreide seg om vanlige graviditetsplager uten noen bakenforliggende årsak. Men hun presiserte at jeg skulle ta kontakt om dette økte på.

Jeg tror egentlig det dreier seg om å fortelle hvordan man har det og hva man kjenner når man er på kontroll. Så blir det opp til jordmor å avgjøre hva som er grunn til å sjekke nøyere.

Men store endringer, eller smerter gir uansett grunn til en telefon til føden, da. Bedre med en telefon for mye enn en for lite.

Må bare legge til at jeg hadde time hos jordmor to dager etter at dette startet, derfor fant jeg det greit å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...