Gå til innhold

Kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner valgkampen, og det ser ut som kontantstøtte kan bli i fokus.

Hva mener du?

Hvorfor burde ordningen avvikles?

Hvorfor burde ikke ordningen avvikles?

Setter pris på seriøse debattinnlegg uten drittslenging og vet at jeg ber om alt for mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det bør avskaffes, eller i det minste få litt andre kriterier.

Det er et paradoks at det er et stort flertall av innvandrere som mottar KS pr. i dag. For det er jo deres barn som trenger integrering i bhg.

Og jeg sier ikke at det ikke skal være valgfrihet, men si meg er det virkelig noen som slutter i jobben for å være hjemme med 3300,-?

Nei, de som er hjemme pga.. KS hadde hatt råd til det samme søren:)

Skrevet

Det er er paradoks at man ikke unner invandrerbarn å være hjemme med mor til de fyller tre år. Beste måten å lære morsmål på! Norsk lærer de bra nok hvis de går i norsk barnehage med norske ansatte fra de er tre år gamle. Hadde ikke vært nødvendig med morsmålstrening i barnehage hvis barna fikk lære dette skikkelig hjemme først.

Ano 22:02 sier at de som er hjemme (og pr i dag får KS) hadde hatt råd til det samme søren. Kanskje dét. Men dette blir som å si at de som har barn i bhg og betaler bare 2.300 av det det egentlig koster ville hatt råd til å betale bhg samme søren om de skulle betalt 5.600. (Altså om deres støtte var blitt redusert med 3.300)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...