Gå til innhold

2- eller 3-hjulsykkel til 3-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en trehjulsykkel som er ufattelig tungtrødd (kort avstand mellom pedaler og hjul) og skal derfor kjøpe ny sykkel til poden på 3 år. Vi lurer på å kjøpe tohjuling med støttehjul eller DBS 3-hjulsykkel.

Noen som vil dele erfaringer? Fordeler/ulemper, to- eller tre-hjul?

Kom dessuten over denne uten pedaler, en artig sak!

www.likeabike.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tohjuling med solide støttehjul. Vanskelig å sykle på 3-hjuling tror jeg. Så har han sykkel en stund og om han lærer seg det kan dere ta av støttehjul uten å behøve kjøpe ny sykkel.

Skrevet

Tohjuling, helt klart! Gutten min lærte seg å sykle uen støttehjul på 3-års dagen sin ;)

Skrevet

La støttehjulene være! Kjøp heller en sykkel på 2 hjul som er så liten at han får bena nedi. Støttehjul er latterlig og ikke anbefalt av eksperter u det hele tatt. Vi har en familievenn som driver med dette og han sier at de fleste ikke greier å håndtere dette med støttehjul.

Vi lot barna få sykkel på 2 hjul det året de fylte 4. Da fikk de en liten sykkel som de kunne ha bena nedi, disse kjøpte vi brukt for et par hundrelapper. De lærte seg å sykle i ekspressfart.

Når de har støttehjul så må dette avvennes og skaper ofte frustrasjon hos barna. Enten 3 hjulssykkel eller en liten på 2 hjul. Det er min anbefaling.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Vi har bestemt oss for å kjøpe en rimelig balansesykkel i år for å øve opp balanse og koordinasjon. Hvis han er klar neste sommer blir det vanlig tohjulsykkel uten støttehjul :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...