♥ Snøblomst ♥ Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Vi har en trehjulsykkel som er ufattelig tungtrødd (kort avstand mellom pedaler og hjul) og skal derfor kjøpe ny sykkel til poden på 3 år. Vi lurer på å kjøpe tohjuling med støttehjul eller DBS 3-hjulsykkel. Noen som vil dele erfaringer? Fordeler/ulemper, to- eller tre-hjul? Kom dessuten over denne uten pedaler, en artig sak! www.likeabike.no
Jenny-penny Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde garantert kjøpt en 2 hjul med støttehjul. Nå er det jo salg og kanonpriser også Snuppa fikk 2-hjul til 3 års dagen og det gikk kjempe bra.
Granny Weatherwax Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Vet ikke jeg, men vi gav ikke 2-hjuling til gutten vår før han var 4 år, og tror ikke vi burde ha gjort det før! Han har stortrivdes på 3-hjulssykkelen sin da, har en Bambo, og har syklet overalt med den. Forresten så har han en sånn uten pedaler hos besteforeldrene sine, kjøpte den på Biltema, og den har vært veldig populær!
Gunn og Gutta Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Gutten min på 3, fikk 2 hjuling med støttehjul denne sommeren og det går helt fint!
flypapir Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Vi kjøpte to-hjulsykkel til jenta vår på 3år. Ang linken så har jeg ei venninne som har lignende sykkel i tre til sin sønn. Hun sier at den type sykler er geniale, for da lærer de seg å balansere på en trygg måte. Når man bruker en slik sykkel går de visstnok rett fra den og til en "vanlig" 2 hjulsykkel uten støttehjul. Hadde jeg visst om dette før vi kjøpte sykkel til snuppa her i huset ville jeg nok gått for en slik
Libido- Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Her i gata raser de fleste 3-åringer rundt på tohjuling med støttehjul. Gutten vår på 3 hadde sykkeldag i bhg i dag, stor stas =) Tok litt tid før han skjønte tenginga med trøene, men når det først kom raste han avgårde =) Vi har dbs sin med ekstra brede støttehjul, knall fornøyd =)
camilla^ Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Vi har hatt flere 3-hjulssykkler (min mor som kjøpte til 3 barnebarn, selv om minste ikke var født engang) og de har hatt to-hjuls fra de har vært små også. De har nesten ikke brukt 3-hjuls. Støttehjula ble fjernet fra hun eldstes når hun var 5 år, hun minste 4 år og mitt tantebarn når han var 3år. Vi har en balansesykkel på hytta, den har det og er det skikkelig kranling om. Det er nok grunnen til at de to minste har kunne ta av støttehjula så tidlig. Når de har brukt den litt så har de kommet og bedt oss fjerne støttehjulene og de har syklet støtt med engang. Så jeg ville faktisk heller vurdert å kjøpe det enn 3-hjulssykkel hvertfall. Mi eldste som nå er 6 år bruker balansesykkelen mye enda, så den brukes ikke bare før de lærer å sykkle ordentlig. Vi hadde den inne til å begynne med, siden det var julegave en jul. Og den kommer inn hver viner.
mai mammaen til to Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 datteren min er 3 år. hun har akkurat begynt å interessere seg for sykkel nå... og da er det 3 hjulsykkel hun har. hun har brukt sånn bil i stede....Vil si at det kommer litt an på hvor mye han har syklet før.....
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Sønnen vår fikk 2 hjulssykkel til 2-årsdagen. Tok av støttehjulene noen uker før han fylte 4, og han sykler som en tenåring ) (på godt og vondt...)
ormeynglet Skrevet 31. juli 2009 #10 Skrevet 31. juli 2009 Jenta mi på 2 har fått seg 2-hjulsykkel, og jaggu meg så knekte hun koden her en dag, så nå sykler hun sammen med storesøster på 4:) Ville gått for 2-hjulsykkel ja.
Piken på landet Skrevet 31. juli 2009 #11 Skrevet 31. juli 2009 2-hjulsykkel med støttehjul! De er mye lettere å sykkle på, og velter ikke. Vi har DBS 3-hjulsykkel, og den er mildt sagt en veltepetter.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Vi har bestemt oss for å kjøpe en rimelig balansesykkel i år for å øve opp balanse og koordinasjon. Hvis han er klar neste sommer blir det vanlig tohjulsykkel uten støttehjul )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå