Gå til innhold

"Alltid" trøbbel når 3 barn leker sammen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt i nabolaget med at de er 2 på 4 år og en på 5. Den på 5 styrer showet og bestemmer mye om hvem som skal være med å leke samt styrer leken til sin fordel hele tiden.

Lille blir ofte sittende igjen alene mens de to andre går videre i lek. Når lille leker alene med en av de går det fint.

Kan man gjøre noe med dette, kan jeg ta det opp med foreldrene feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 jenter? Genetisk det ser du:) Du kan nok snakke med foreldrene til 5 åringen vedr det å bestemme hvem som skal få være med eller ikke. Men min erfaring fra min egen barndom samt jentene er at 3 jenter går dårlig sammen.

Skrevet

At en 5-åring styrer leken er vel ikke så rart? Det er naturlig at den eldste styrer og bestemmer - og de yngre finner seg i det hvis de vil være med.

Det eneste du kan si er vel at alle må få lov å være med å leke -

Skrevet

det er ikke to jenter nei:) 2 gutter og ei jente. Greit nok at den eldste bestemmer leken, men det å si at"du får ikke være med oss i dag", "vi to går hjem til meg og du får ikke være med" må man kunne slå ned på vel?

Hadde ihvertfall irettesatt hvis min lille holdt på sånn.

Skrevet

Eg har ein gutt på 5 og ei jente på 3 og når dei har vore heime for lenge sammen så er det rett og slett herlig å få inn ein tredje person. Da gløymer dei to at dei burde krangle. Blir nok anderledes når det er snakk om søsken her og ulikt kjønn, spiller ingen rolle kjønnet til den som kjem inn eller alder for den saks skyld. Har vore gutt på 5år og gutt på 3år som har komme inn og roa det ned faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...