Gå til innhold

Keisersnittsamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om dere som har vært til samtale på sykehuset kunne fortalt litt om hvordan det gikk for seg?

Skal snart inn på en sånn samtale, iom jeg ønsker planlagt snitt.

Sist fødsel endte i hastesnitt så har virkelig ikke nerver til å prøve å føde denne gangen.

på forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei;-)

du burde legge innlegget på keisersnitt-debatten, for der er det nok mange med erfaringer(selv om det ikke er like mye aktivitet der inne som her..)

selv hadde jeg et annet utgangspunkt for denne samtalen, da jeg ble henvist av gastrolog som anbefaler ks av medisinske årsaker...så samtalen gikk vel egentlig mer ut på om jeg i det hele tatt kunne gjennomføre en vaginal fødsel...

lykke til!

Skrevet

Hei, jeg har vært på 2 samtaler ang. keisersnitt, siden den første gangen endte med hastesnitt.

Jeg var forberedt på litt "krangling", for jeg trodde de skulle være litt gjærrige på keisersnittene sine.

Første samtale på ullevål for 4 år siden tengte jeg ikke krangle i det hele tatt, de mente at jeg hadde nok erfaring til å kunne bestemme det selv, men de opplyste bare om risikoene ved et keisersnitt. Fikk dato samme dag som samtale.

Det gikk litt tid, så ombestemte jeg meg, hadde blitt overtalt fra mange andre om at det var mye lettere med vaginal fødsel, og andre gang gikk sikkert lettere enn første osv, så jeg avbestilte datoen og ventet på at ting gikk sin naturlige gang. Jeg angrer enda!

Derfor har jeg nå vært til ny samtale, nå som jeg er gravid igjen, og den gikk like lett som den forrige.

Jeg ble igjen opplyst om komplikasjoner som kunne komme i kjølvannet av KS, men ingen prøvde å overtale meg. Fikk mye informasjon om hva som kom til å skje på operasjonsdagen, og fikk dato samme dag som samtale.

Ikke noe å grue seg for dersom du har litt fødselserfaring, tror jeg.

Dette gjelder Asker/bærum og Ullevål.

Mvh

Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar!

Håper og tror de skjønner min frykt for at det skal gå galt denne gangen også. Kjenner at behovet er stort for en god fødselsopplevelse.

Jeg er så redd for at jeg begynner å gråte under samtalen, noe jeg helt sikkert gjør, og da får jeg jo ikke sagt noenting, da blir jeg bare helt stille. Håper de har forståelse for det, og at jeg ikke er den første:)

Takk igjen for fint svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...