Stoltest Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Har begynt å introdusere grøt til snuppa mi på 5 mnd., og etter litt smaking på formiddagstid har jeg lyst til å begynne å gi grøt til kvelds, sånn at hun forhåpentligvis får "mer å sove på". Men føler det blir heilt feil å begynne med grøting etter at hun er ferdig stelt og badet, ren og pen med pysj på og klar for senga. Det siste melke-måltidet til nå inntas på soverommet i mørket, og snuppa er ofte så trøtt at hun nesten bare spiser melk i sovne. Ser liksom ikke for meg et grøt med skje-måltid da, trenger en mer opplagt og våken snuppe til det, tenker jeg.. Hvordan gjør dere det?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Her får mini grøt ved 18 tiden, så det det stell og på med pysj.. så koser vi litt i stolen før vi går inn i senga vår og gir flaske så er det natt.. han legger seg ca 19. Men så turner han i alt fra 15 til 1 time i senga før han sovner hehe..
Stoltest Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2009 Spiser han noe særlig flaske da etter nettopp å ha fått grøt? (full porsjon?) Hadde jo vært en bra måte å gjøre det på, sånn som du gjør det tullemor1, hvis det ikke blir fullstendig melke-nekt på soverommet da..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Min er snart 7 mnd nå.. han vil ha litt men ikke så mye som før.. men etter han har turnet ferdig er han tørst og drikker en del.. men merker også nå at han drikker ikke så mye melk lenger. Han får melk rundt 5-6 om morran Så er det grøt ved 10 tiden 12-13 tiden får han fruktpure 15 er det middagsglass 18 er det grøt 19 melk 23-24 melk igjen.. Sånn ser det ut her.. så det er ikke mye melk han vil ha lenger.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Grøt kl 1800, bad, pysj, pupp på soverommet kl 1900 og så natta. Ammer før alle de andre måltidene ellers. Man bør ikke gi de grøt rett før de legger seg. De sover som regel mer urolig med stappfull mage. Hun vil nok ikke spise så mye melk som vanlig, men det er jo greit. Blir nok ikke sulten med det første etterpå ) Melkeproduksjonen har heller ikke gått noe ned.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Men glemte å si at han drikker en del vann..
Happy-Mama:) Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Sånn gjør vi det også, og har gjort det siden vi begynte med grøt. Hun får en porsjon grøt i 18-1830 tiden, så er det kveldsstell, så flaske, så tannpuss og så natta:)
baby igjen Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 hei vi har ingen rutiner på jenta vår enda, men de begynner så smått å komme av seg selv nå. Hun er 5 mnd. fikk akkurat grøt nå kl 21, hun spiser ikke full posjon enda men en 6 - 7 skjeer og i tillegg 120 ml nan. Forut for måltidet stelte jeg henne og nå sover hun til ca 7 i morgen. da får hun nan og sover til ca 10, da får hun litt grøt og nan igjen, og spiser ca hver 3 time deretter med ca 140 - 160 ml nan. vi bader ikke til kvelds her i gården da, og ikke hver dag. bading foregår rundt kl 16 - 17 for da er hun mest våken og har stor glede av badingen.
Stoltest Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2009 Høres veldig smart ut med grøt FØR stell også melk på soverommet ETTER stellet, skal førsøke dette! Sånn som jeg gjør det nå gir jeg grøt etter det nest siste måltidet før sengetid, som vanligvis er i fire, halv fem-tida. Syns dette er litt upraktisk, da det for det første hender vi ikke er hjemme ved dette måltidet, i tillegg er det begrenset hvor mye grøt hun spiser etter et stort måltid melk.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 31. juli 2009 #10 Skrevet 31. juli 2009 Hos åss betyr d grøt i 18 tia, så enten bad og lesing av bok, ei flaska mme og tannpuss før d e nattinatt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå