Gjest Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 hørte noen si det en gang..men hørtes litt rart (men veeeldig deilig) ut
Guttemamma75 Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Kan jeg ikke tenke meg til.. Hvem som får enerom vil enhver tid komme an på pasientmengde og rett og slett hvem som har mest behov for det - akutt snitt eller ei......
trillelille Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Har man noen gang krav på enerom? Altså, jeg ser helt klart at man i mange situasjoner burde ha det, men har aldri hørt at man faktisk har krav på det.... Jeg hadde enerom etter mitt ks (planlagt), men det tror jeg bare var flaks
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Hvis man har altfor høyt blodtrykk og trenger absolutt ro rundt seg, så har man vel krav på enerom..fikk det jeg i hvert fall, først to uker før jentene ble tatt, så en uke på barsel etter ks, så ni uker på intensiven. Vi var til og med alene på kuvøserommet i tre uker, så hele intensiven var jo vår egen leilighet:-)
nawi Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 I Tønsberg får alle som har tatt keisersnitt enerom (hvis det er ledig)
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde akutt keisersnitt på haukeland for 2 mnd siden, og lå på tomannsrom. Kunne egentlig tenkt meg enmannsrom, var i dårlig form og måtte ha hjelp til alt stell osv... Følte meg som en gammel krøpling, og det vil man helst ikke at noen skal se:-P Jaja, slapp i det minste unna 4-mannsrom, som jeg lå på sist.
Tante Gustava Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Man har aldri krav på enerom, det vil til enhver tid tildeles på bakgrunn av pasientmengde og situasjon. Men jeg vil tro at man etter akutt ks er av de som prioriteres
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 lå på tomannsrom selv.. å få barn ¨på våren var ikke noe sjakktrekk i så måte nei..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde bedt om enerom pga ME, men virket ikke som jeg kom til å få det på det grunnlaget. Men når fødselen endte i akutt ks ble jeg og lillegutt lagt på familierom.
Aliena Skrevet 30. juli 2009 #11 Skrevet 30. juli 2009 Hadde akutt ks og var på tomannsrom. En natt var vi også tre. Gjorde meg ingenting å dele rom. Vi fant støtte i hverandre. (Lite av det fra personalet, kan man trygt si)
sommer1 Skrevet 30. juli 2009 #12 Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde akutt ks på haukeland for ca 4 mnd siden. Kom på rom med en jente som var syk (hostet og harket), og snorket som en skorstein og babyen gråt heeele tiden og hun dret i han, lot han ligge uten bleie i sitt eget tiss. Jeg var utrolig dårlig, klarte ikke ta opp barnet når hun gråt, personalet hadde ikke tid til å hjelpe meg og samboer fikk ikke lov å være hos meg annet enn de 3 timene om kvelden da det var besøkstid. Var den værste uken i hele mitt liv, litt av en start på livet sammen med engelen min:(( Helt tragisk!!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 30. juli 2009 #13 Skrevet 30. juli 2009 Nhæ,tror nok ikke det.Fikk det selv første natten etter mitt ks,men det var fordi det hadde vært så traumatisk og jeg var så dårlig.Neste morgen kom det en til på rommet..
Nikamo Skrevet 31. juli 2009 #14 Skrevet 31. juli 2009 Når jeg var der med planlagt KS, var regelen at man kom på (max) tomannsrom - noe jeg da også gjorde. Etter akutt KS fikk jeg enerom en natt, men måtte gi det videre til en nybakt tvillingmamma Men dette har nok kanskje blitt forandret på - er noen år siden jeg fikk mine første Hjelper myyye å slippe å ligge på firemannsrom i hvert fall da!
AO3 Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 Det kommer jo helt an på hvilke rom som er ledige - og man prioriterer jo etter hvor dårlige folk er. Det er faktisk jenter som etter vanskelig vaginal fødsel kan være i like dårlig form som en som har tatt akutt ks. Etter mitt akutte ks fikk jeg enerom i to døgn - jeg hadde da hatt enerom i to døgn før fødselen også, siden jeg var den eneste som var innlagt før fødselen. De hadde nemlig (takk og lov!) som policy at kvinner som ikke har født IKKE skal dele rom med kvinner som har født. Det hadde jo vært tortur for meg, som lå der med strikt sengeleie... Etter to dager måtte jeg dele rom med en annen person. Hun hadde født vaginalt og var i fin form. Jeg hadde spinalhodepine og ville helst bare dø. Det var fælt... Neste gang (blir ks da også) skal jeg trygle og be om at jeg i det minste får dele rom med noen andres om har tatt ks - men selvsagt avhenger jo alt av hvem som er innlagt på det aktuelle tidspunktet.
Seven Skrevet 31. juli 2009 #16 Skrevet 31. juli 2009 Selvfølgelig har du ikke krav på enerom! Det er det ingen pasienter som har, men alle pasienter blir jo vurdert individuelt uansett hva de innlegges for. Mange barselkvinner er jo også litt hårsåre og unnskyld meg, litt sytete og selvsentrerte. Jada, vi har født og har utrettet mirakler. Men vi er ikke "syke" og blir sparket ut etter 2 døgn likevel.
erteposen + 4 Skrevet 31. juli 2009 #17 Skrevet 31. juli 2009 Nei. Jeg måtte på firemannsrom etter akutt ks og baby som ikke hadde det bra. Men en blir prioritert til enerom om det ikke er noen som trenger det mer t.d. smitterom.
pandabjørn Skrevet 31. juli 2009 #18 Skrevet 31. juli 2009 Jeg lå på 2mannsrom når jeg fikk førstemann etter akutt ks... med nr 2 fikk jeg enmannsrom som var et isolatrom og det var et planlagt ks... tror nok ingen har krav på enerom..kommer helt ann på hvor mange som ligger der, og hvem som er heldig å få enerom...
gerd Skrevet 31. juli 2009 #19 Skrevet 31. juli 2009 Nei, men de prøver å få det til om det er kapasitet på avd.
litakine og Theodor Skrevet 31. juli 2009 #20 Skrevet 31. juli 2009 jeg fikk enerom, men det var pga elkampsi-anfall og skyhøyt blodtrykk - først enerom på intensiv, så barsel, så gynekologisk
Gjest Skrevet 31. juli 2009 #22 Skrevet 31. juli 2009 Jeg lå på tomannsrom etter akutt ks, første natta delte jeg rom med ei som skulle hjem dagen etter og som var uforskammet sprek. Jeg lå lenket til senga, og selv om jeg trengte hjelp til alt og hang i den røde snora hele natta og hadde en jordmor som var inne hos meg mer enn hun var ute, så følte jeg meg uforskammet sprek?! Hæ? Hadde litt dårlig samvittighet jeg da, siden jeg følte at vi forstyrret hun andre, med lys og lyd, men var jo liksom ikke min feil heller;) Dagen etter kom det inn ei som var like skrøpelig som meg (etter vaginal fødsel) - så da gjorde det liksom ikke så mye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå