Gjest Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 De to eldste reiste i dag til farmoren og farfaren og kjørte videre for å være på ferie. Minstemann på 2 år er igjen hjemme, og han skjønner ikke plukket stakkers. Han har i hele ettermiddag og kveld letet etter brødrene sine, roper på dem, ser etter dem og ser ganske trist og fortapt ut. De skal være borte en hel uke. Vi prøver å forklare ham at de er på ferie/tur og kommer tilbake senere, men han er jo bare 2 år og forstår ikke dette. Tror jeg. Finnes det noen måter å forklare noe sånt for en liten 2 åring?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Stakkars liten:-) Ikke lett når man er minstemann (om enn så lenge). Har i grunn ingen gode råd, for Knerten her blir like deppa hver gang Storebror skal på noe han ikke kan være med på (4 år mellom) Og jeg synes det er så synd at man ikke får forklart at det er kortvarig:-) Dette ble ikke noe annet enn et sympati-svar:-)) Lykke til! Snart er han ikke minst....i de
Solskinnsdag Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Uffa, stakkars liten venn. :-( Jenta vår hadde det likedan 3 laaange uker i sommer, storebroren var på ferie med sin mor. Det gikk greit den første uken (broren bor 50% hos oss), men de 2 neste ukene gikk hun sånn som din gutt og bare leitet og ventet stakkars. Hun er 2 år også. Vi forklarte at bror var på ferie med mamma`n sin, men ikke så lett for en 2 åring å skjønne hva ferie er da... Men hun fikk ringe til han et par ganger, og sende mms`er og få fra han et par ganger, så da skjønte hun at han ikke var helt borte. Det hjalp at han fortalte henne i tlf`en at han snart kom hjem igjen. :-) Håper dere får han til å forstå litt etterhvert. Det skjærer i morshjertet å se at den lille bare savner og leter. :-(
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 i det minste, skulle det stå til slutt:-)
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 dakkar;) syns jeg ser det.. løper rundt å leter etter brødrene sine.. nydelig da! Tja.. man må vel bare gjenta det.. si at de skal sove hos farmor og farmor.. og at de kommer hjem igjen snart/eller dagen de kommer hjem. de har jo ikke noe tidsperspektiv likevel..
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Vi kan ikke nevne farmor og farfar, prøvde det, da løphan til døren, hengte seg etter håndtaket og ropte "søe bilen til famo faffa nå!" og ble bare enda mer trist når vi sier nei. Det med å la ham snakke med dem på tlf var ikke så dumt, kanskje det vil hjelpe ham litt :-) Er ikke lett å være liten nei. Svigers sa de skulle tatt ham med om han var 1 år eldre, men de orket ikke en 2 åring i tillegg til de andre to, og det forstår vi veldig godt. Tror ikke ejg hadde klart å slippe ham fra meg en hel uke heller egentlig, ille nok med de to "store" som forstår alt, men lillegutten...? Nei. Egomammaen ;-)
Lillepusen-78 Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Stakkar liten, da.... Ser for meg triste lille pjokken....
tvkrus Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Jeg fant ut at letteste å forklare mminste jenta hær var å lage "tegneserie" til hu med hva som skulle skje bare enkle strekfigurer ,men passet på å få med minst en ting som skulle skje vær dag en en rute å så laget vi historie om rutene om hva som har skjed og hva som kommer, fungerte faktisk bra
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Det var ikke dumt, er jo lettere for dem når ting er visuelt ja. Takk for tips :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå