Gå til innhold

Noen gravide der ute som spiser spekeskinke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup i morgen, og de serverer spekemat... Har egentlig bestemt meg for å spise litt.. Flere som har spist spekemat selv om dere er gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk berserk på et fat med serrano hos en venninne da jeg var gravid. Hadde tenkt å være "flink", men plutselig stod jeg der med en melonbit surret i skinke i hver hånd og en i munnen. Og fler ble det..

(Og godt var det;o)

Men for all del, jeg skal ikke oppfordre andre gravide til å spise fy-mat altså. Ble bare så desperat da jeg så all den gode maten jeg ikke fikk røre.

Skrevet

Jeg har bare 3 uker igjen til termin, og i går hadde samboeren min kjøpt seg "Stranda-skinke". Det er fy-mat... Men pakken var nyåpnet, jeg var ren på hendene så jeg tok meg et par sneier ;)

Skrevet

Det kan gå bra, men du kan også være uheldig å få en bit med toxoplasmoseparasitter i og da kan det faktisk gå veldig galt med babyen din. Går ut fra at det enten er forretten eller en del av et koldtbord som er spekeskinke og da ville jeg holdt meg unna hvis jeg var deg. Jeg var på fest hvor spekeskinke med tilbehør var eneste maten og jeg spiste kun tilbehøret for å ikke ta sjansen på at det går galt.

Skrevet

Jeg spiser det nå for jeg vet at jeg har hatt toxoplasmose..

Men jeg turte ikke forrige gang..

Det er egtnlig bare å be legen om å ta en blodprøve der du får bekreftet at om du har hatt toxo før eller ikke.. Om en har hatt det, kan en spise slikt så mye en vil...:-)

Skrevet

Venninna mi spiste, frisk og rask unge.

Skrevet

idiot! det går ikke an å si sånt som "den og den gjorde det og det gikk bra". Det er folk som har ramlet ut vinduer i fjerde etasje og overlevd, men det betyr ikke at det er ufarlig for alle!!

Risikoen er reslativt liten, men konsekvensen er stor. Alvorlige misdannelser og SA er de tingene som kan skje med babyen. Hvis du vil ta denne risikoen, greit, men vær forsiktig med å ufarliggjøre det ovenfor andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...