Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente.. etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte en liten gutt forrige søndag og kjente allerede dagen etter at jeg hadde veldig lyst på sex med mannen min. Lysten vil ikke gå over og jeg lurer nå på hvor lenge man strengt tatt bør vente med å ha sex. Jeg har hørt 6 uker, men det er da helt sykt lenge å vente.

Andre med erfaringer rundt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter:) Har ikke født enda, men lurer og på hvor lenge man "bør" vente.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Har også hørt 6 uker,men det ble for lenge å vente for oss.

Hadde sex frem til 5 dager før fødselen, og hadde sex 8 dager etter fødselen. Klarte ikke å vente lengre,gikk helt fint det ;)

Skrevet

kommer nok helt ann på din egen form dette!

etter første fødte så hadde vi sex 3 dager etter fødsel, null problem her gitt..

• 1 måned senere...
Skrevet

hvordan føles sexen så kort etter fødsel? er det akkurat som før, eller er man litt mindre/mer følsom, like stramt, eller litt slappere, eller hva....?

Skrevet

herregud fikk ikke dere vondt etter en fødsel, tror ikke vi klarte noe før etter 6 uker vertfall... kjempeøm å vond der nede jo....

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei.

Du er nok mest følsom under graviditeten. Kanskje litt slappere like etter, men dette ordner seg etter en liten stund. Du må jo trene opp musklaturen igjen, for den er jo strekt litt. Men alt blir vel som regel normalt, men for noen kan det bli vondt en tid i forskjellige stillinger. Da er det bare å smør seg med tålmodighet.

Bare til opplysning: hvis man skal ha sex så tidlig etter en fødsel, bør man bruke kondom pga infeksjoner. Det trengs jo å leges inni der.

Lykke til.

• 3 uker senere...
Skrevet

Lurt å bruke kondom pga infeksjonsfaren, og eventuelt glidekrem, da man gjerne er litt tørr nedentil..

Har hatt sex 9 dager en gang og en uke en annen gang etter fødsel, gikk helt fint. Men ikke sydd noe da, så er vel derfor vi fikk det til.

Skrevet

I tillegg så blør man mye i mange uker etter en fødsel, og det ikke man ikke nødvendigvis er klar over er at denne renselsen lukter jævlig.... Tror ikke det er spesielt lurt å utsette ferske sting for heftig sex...

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde sex etter 8 dager, skrev litt lengre oppe her.

Blødde i 6 dager bare, i forhold til fødsel nr 1 hvor jeg blødde i 6 UKER.

Ble ikke sydd et eneste sting, og sexen var DEILIG!!!

Hadde en fantastisk styrtfødsel som var over nesten før den begynte,derfor var jeg i superform. Ingen vond lukt heller :)

Skrevet

Jeg hadde også illeluktende blødninger i seks uker etter fødselen selv om jeg hadde en styrtfødsel med kun små rifter. Heldigvis har en en tålmodig mann som lot meg få all den tiden jeg trengte før vi kunne fortsette vår fantastiske, himmelske, deilige sex.........................

• 2 måneder senere...
Skrevet

hei! jeg bare lurer på en ting til dere som har født to el fler barn. hvor lang tid går det før man blir seg selv igjen der nede? Fødte nr 2 for 3 uker siden og prøvde å ha sex igår noe som var en stor nedtur... Kunne jo nesten ikke kjenne noenting, føltes veldig vid ut.. revnet ikke under fødselen og ingen sting.. vil dette gå seg til etterhvert? Jeg er flink til å knipe! med førstemann var det helt annerledes, da blr jeg klipt og sydd sammen igjen, så da føltes jeg nesten strammere ut enn før. nå er jeg bare redd for at underlivet mitt har blitt ødelagt!:(

Glad for tilbakemeldinger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...