Mamman til Alida J. Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Sluttet å amme på mandag og siden da så har jeg merket STOR forskjell på matlysten. Før hadde jeg en stor apetitt og ett enormt søtsug. Nå spiser jeg mindre og melkesjokoladen smaker ikke fult så godt lengre! Er jo fornøyd med det da! Er det flere som har opplevd dette eller er det bare meg?
Alyssa Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Ja, hadde absolutt mye større matlyst /godtesug når jeg ammet!
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Håper det stemmer på meg også når eg slutter å amme, har ett veldig søtsug og spiser meg overmett på middag/god mat
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Kommer vel litt an på hvor mye du ammer før du slutter. Jeg ammet begge til 13 mnd, og da bare om kvelden. Merket ikke noen særlig forskjell.
Minafårsøsterellerbror Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Jeg merket stor forskjell på matlyst og søtsug. Sluttet for 2 uker siden og jeg ammet minst 3 ganger i døgnet i tiden før jeg trappet ned raskt og sluttet.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg merket at jeg fikk mye mindre søtsug da jeg begynte å amme mindre, dvs. vesla begynte ordentlig med grøt. Før det hadde jeg ekstremt søtsug, da! Men jeg ammer fremdeles, men fullammer ikke.
LoveActually Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Sånn sett gleder jeg meg til å slutte med ammingen, men det er greit litt til...
Mamman til Alida J. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2009 Ammet 2 ganger for dag for to mnd siden... For 2uker siden gikk jeg til å amme kun kvelden. Så sluttet jeg på mandag. Hun er jo 10mnd.... Men jeg spiste like mye selv om jeg trappet ned på ammingen. Så nå håper jeg de siste 10kg fra svangerskapet går bort av seg selv!
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Jeg merker episk forskjell bare etter å ha trappet ned litt... har gått som en støvsuger i skap og skuffer hver kveld etter leggetid, helt ekstremt. Var så ille at samboeren resignerte og pleide å kjøpe en sjokolade eller noe å gjemme når han handlet, bare fordi han visste at jeg kom til å bli helt desperat når jeg satte meg ned for kvelden Men så sluttet jeg å nattamme for en måned siden, og har i ettertid trappet ned til amming stort sett bare morgen og kveld (hun er 13 mnd gammel da, så det var strengt tatt veldig på tide ), og nå greier jeg fint å slå meg til ro med at det ikke er snop i huset, får ikke desperate tanker om å dra på butikken (som er 2 km unna, og vi har ikke bil) eller bake noe søtt eller sånt dersom det ikke finnes søtsaker i huset Og bare så det er sagt; jeg er ikke noen snop-nisse sånn til vanlig. Pleier å gå lite søtsaker, sjokolade liker jeg vanligvis ikke noe særlig. Så jeg håper dette bare er en hormonstyrt forbigående galskap
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Ingen stor forandring her dessverre.. Like godtemoms som da jeg begynte å amme (og var ikke det før han ble født). Dritt.. Ammet i 14 mnd. De siste to- tre mnd ammet jeg bare morgen+kveld og til slutt bare kveld. Seeein nedtrapping, om det skulle ha noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå