Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har ekstrem flyskrekk. Det fungerer ikke å ta en dram før flyreisen, og jeg har istede tenkt meg til legen for å få noe annet. Bruker leger å skrive ut beroligende til folk med flyskrekk, eller kan jeg regne med at han ikke gjør noe med det? Hva bruker leger isåfall å skrive ut? Jeg vet jeg kunne latt vær å fly siden jeg er så redd, men når hele familien skal på tur, er det ikke så morsomt å måtte være hjemme pga flyskrekk ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 En venninne av meg fikk valium for sin flyskrekk, snakk med legen din du Og lykke til, det går så fint så
ツ Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har (eller hadde.. - hjulpet litt nå)... - flyskrekk..( Gikk til legen, og fikk en "boks" valium...) Hun ba meg ta 2-3 stk, en 1/2 før reisa (så tok jeg et par drammer (Jägere) ved siden av/spurte legen først om det var OK, det var det:) Og, om det trengtes skulle jeg ikke være redd for¨å ta 2-3 under reisen heller (som her da varte 5 timer...). Men, det trengte jeg ikke, det var starten som var værst, nedlaggingen var og litt kjip, men da var det likevel for sent å ta "pillene".. Gå du til legen og fortell om din skrekk, bedre det enn å la være å reise på tur med familien
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Hei kjære deg! Jeg jobber som flyvertinne, og møter mennesker med flyskrekk daglig. Har du prøvd å tenke ut hva som er årsaken til flyskrekken? Mine beste råd: 1. Senk skuldrene, ikke analyser og ikke tenk skrekkscenario! Flyselskap som opererer ut fra Norge har strenge vedlikeholdsregler!!! (Du har nok hørt det før- det er faktisk MYE tryggere å fly enn å kjøre bil!) 2. Gi beskjed ved innsjekk om at du er flyredd, da kan de legge inn et lite notat som informerer besetningen ombord. (Reiser du pakkereise- gi beskjed allerede ved bestilling) 3. Prøv å få sete så langt foran som mulig. (Her rister det mindre ved turbulens) 4. Gi ny beskjed til besetningen i det du går ombord. Da har vi mulighet til å hjelpe deg! Og vi hjelper deg mer enn gjerne! Det er ikke flaut å ha flyskrekk, jeg har sett de største, tøffeste mannfolk svime av pga sin redsel. Husk at besetningen er der for DEG og din sikkerhet. Valium kan dempe angsten noe, men mange blir veldig, veldig sløve av dette. Håper ferien blir flott og at turen blir fin :-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Takk for svar alle sammen! ;-) Jeg skal nok fortelle "flyfolkene" at jeg er redd, men jeg må nok en tur til legen likevel. Det blir jo bare verre og verre. Får ikke prøvd et kurs mot flyskrekk, for jeg drar om under 1 mnd. Men takk for svar og råd/tips! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå