håpefull *er mamma* Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Gikk vel en hel dag uten blødning / spotting etter sist mens, så er jeg jammen igang med spottingen igjen. Forrige mnd spottet jeg så og si daglig. Primolut og Pergotime hjalp bittelitt. Akupunkur hjalp overraskende bra. Nå skal jeg bare la det gå sin gang for at de på Porsgrunn skal se hvor mye jeg faktisk spotter. Når jeg skal igang med IVF, kan dette påvirke spottingene? Noen med slike erfaringer?
Coma Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Hei! Jeg er også en spotter...Spotter opptil en uke før mens:( I månedene før IVF forsøket mitt i 2007 prøvde jeg tilskudd av progesteron(Crinone) i lutealfasen pga mistanke om progesteronsvikt. Da ble spottingen helt borte! Under IVF forsøket spottet jeg heller ikke og jeg var så heldig å bli gravid:-) Brukte da Crinone fram til uke 12 av svangerskapet. Kanskje du kan prøve progesterontilskudd?
håpefull *er mamma* Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2009 Takk, coma, skal ta dette med meg. Hormonprøvene mine har vært fine, og jeg spotter også før eggløsning. Hva var grunnen til at det var mistanke om progesteronsvikt hos deg? Noen prøver som viste dette? Håper jeg er like heldig som deg ;-)
Coma Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Hormonprøvene mine så også greie ut, men hos Aleris( som jeg gikk hos da) har legene ekstra fokus på dette med progesteron,og legen ville prøve med tilskudd av progesteron i lutealfasen. Hvis du googler progesteronsvikt kan du lese om flere andre som har erfart det samme. Lykke til:-)
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Da jeg sluttet med p-piller for snart 6 år siden spottet jeg også opp til en uke før mens. Prog.prøvene så bra ut og gyn. tok det ikke på alvor. Under prøverørsforsøk gikk jeg på Crinone, og da spottet jeg ikke. I fjor gikk jeg på p-piller igjen i 4 mnd, og da jeg sluttet med dem stoppet også spottingen. Jeg tror spottingen min var hormonelle småblødninger etter mange års bruk av p-piller, men dere har kanskje ikke gått på pilla?
håpefull *er mamma* Skrevet 1. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2009 Tusen takk, dere. Dette føler jeg virkelig er nyttig informasjon for meg:-D Jeg har gått på p-piller, og sluttet med dem for ca 3,5 år siden. Jeg spotter MYE mer enn en uke før mens, men kan jo prøve det dere han gjort allikevel. Jeg har ikke noe ny avtale hos gyn nå, da jeg bare går og venter på 1. konsultasjonstime hos Porsgrunn. Den bør være i løpet av august eller september, ut ifra den ventetiden jeg har fått opplyst. Skal ringe dem når de åpner den 10/8. Jeg kan høre med de da om jeg kan prøve Crinone, mens jeg venter på alt det andre som skal skje. Når jeg nå har kommet så langt i prosessen som nå, har jeg lyst til å gjøre ting i tråd med hva de sier på Porsgrunn og ikke ta kontakt med min gyn ang. dette. Blir så mange kokker..
håpefull *er mamma* Skrevet 1. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2009 Etter litt mer tenking, etter å ha lest innleggene deres, skal det vel sies at det faktisk stort sett er fra rundt eggløsningstid jeg har hatt spotting ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå