Gå til innhold

Avlyse USA-reise pga svineinfluensa...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er nå skikkelig i tvil ang. jobb-reise til USA (boston) om to uker. Er 6 uker på vei og leste i går på nettet at gravide var mer utsatt for svineinfluensa (hvis man blir smittet) og kanskje ikke burde reise til land med stor smittefare (som USA, Storbritannina osv). Men det er mer et genrelt råd, enn en "befaling" og det er opp til hver enkelt og vurdere... (Folkehelseinstituttet). Var til legen i dag som visste mye mindre enn meg, han hadde bare nettet å forholde seg til også...Har ikke sagt noe på jobben ennå om graviditeten, men ser meg snart nødt til det for å kunne diskutere dette med noen. Noen andre i samme situasjon, hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg skal i utgangspunktet til australia om tre uker, er nå vel 9 uker på vei. Legen min mente at svineinfluensa ikke var noe å bry seg om i det hele tatt, selv om Australia er ett av landene på lista over "skumle" steder. Hun mente media har hauset det opp, og at en ikke skulle tenke på det (annet enn å være flink med håndhygiene og sånn - akkurat som en må ellers). Hun så ingen grunn til at gravide skulle stå på lista over folk som er i faresonen, og mente at jeg bare kunne dra med tanke på det.

 

Men nå er det ikke sikkert jeg drar likevel, siden jeg har hatt tre spontanaborter, og da kanskje ikke bør legge ut på en sånn langtur såpass tidlig i svangerskapet... Så det må jeg finne ut av... Men kun influensaen hadde jeg ikke brydd meg om.

 

god tur - hvis du drar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var innlagt på sykehus i England i to uker uten å få svineinfluensa for få uker siden.

 

Har uansett bestemt oss for å droppe reising i det store og det hele til etter nurket kommer. Det anbefales IKKE å havne på sykehus i utlandet, særlig ikke når man er gravid. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Annen standard enn her for å si det sånn...

 

Hvis man må reise, husk reiseforsikring og telefonnummer til Rikshospitalet. Har hørt om folk som har pådratt seg milliongjeld etter å ha reist til USA uten forsikring og havnet på sykehus. I EU får man dekket behandling, men det går mye penger til transport, hotell til mannen osv. Det er fint å få tilbake.

 

Lykke til hvis dere drar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i USA, nærmere bestemt midt i New York City og er gravid. Jeg personlig mener det er ingen akutt grunn til å avlyse en tur hit fordi man er gravid. Bare ta forhåndsregler, vask hendene, ikke ta på steder der mange andre har tatt (f.eks stolper på subway). Common sense. Dessuten er sykehusene her i statene veldig bra.

Bare ha god reiseforsikring i tilfelle rottefelle.

Hilsen Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 8+4 uker på vei og er på ferie i USA nå. Legen min sa det var null problem å reise i forhold til graviditet og svineinfluensa, at det var hauset opp. Men anbefalte meg å være ekstra nøye med håndhygiene. Jeg ble også syk allerede dagen etter at jeg kom hit og ble innlagt på sykehus og måtte operere, har sjelden fått like god behandling og oppfølging på et sykehus som jeg fikk her, og det virker som at den lille i magen tålte operasjonen også.

Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, bare husk å ha reiseforsikring og back up penger.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...