Gå til innhold

Hvordan frakte stor bilstol på fly? noen med erfaring? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send den som bagasje. Kom akkurat hjem fra Frankrike og så at maaaange sendte bilstoler som vanlig bagasje uten noe trekk. Du kan eventuelt putte den i en plastsekk hvis du er redd for trekket.

Skrevet

Noen jeg kjenner hadde med sin bilstol på ferie og fikk den ødelagt på flyturen. Vi leier alltid bilstol sammen med bil.

Skrevet

Vi reiste nettopp til Tyrkia med vår store stol, kun pakket inn i plasposten fra flyselskapet.

Det gikk fint ned, men hjem kom den uten posen, hodeputen manglet og det hadde fått litt juling uten at det gikk utover sikkerheten til stolen.

Neste gang ville jeg pakket den inn i noe som beskyttet og polstret.

Helt klart best å leie bil med stol hvis det er et alternativ.

Skrevet

Det er ulike regler i ulike flyselskap, og flyplasser kan ha egne regler av hvordan bagasjebåndene deres fungerer. SAS selger noen store gule poser som egentlig er til å frakte vogn. Vi har brukt den noen ganger, og den har hvertfall ingen protestert noe på. Og den kan brukes flere ganger, så det er jo litt bedre for miljøet.

Skrevet

Vi dro til Marokko i sommer - og vi var nødt til å ta med bilsetet til gutten vår på 17mnd - multi tech - som er stor. Vi pakket den godt inn med bobleplast og i pose som vi fikk på spesialbaggasje. Gikk veldig bra det. Men da vi skulle hjem hadde hushjelpen klart å kaste bobleplasten så vi fikk ikke pakket den inn. I tillegg insisterte damen på innsjekking at hun skulle levere den på spesialbaggasje for oss - vi sa klart i fra at hun måtte putte den i pose. Men da den kom på baggasjebåndet på Gardermoen var den ikke i pose og støttebenet var knekt rett av. Men fikk veldig bra service av SAS og kunne gå dagen etter å få et helt nytt sete på SAS sin regning:)

Så pakk den godt inn i bobleplast, aller helst med en pappeske utenpå.

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt et sete med fly uansett tror jeg.

Vi opplevde at vaart sete knakk innvendig etter en flytur. Dette var en skade som ikke var synlig fra utsiden, men som kunne vaert katastofal hvis man krasjet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...