Gå til innhold

Tv på rommet til 2-åring....hva synes dere om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som har tv på rommet til ungen sin. Denne settes på på morgenen, og han sovner til tegnefilm på kveldene. Jeg fikk helt sjokk, jeg. Mine barn fikk tv på rommet ved 10 års alder, men de har aldri fått lov til å sovne til tven. Nå har jeg heller ingen "tv-slaver".

Men jeg synes dette var drøyt. Overreagerer jeg? Håper virkelig ikke det. Må legge til at barnet er 2 1/2 og ELSKER tv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det er greit hvis det er fordi barnet skal se en dvd og man vil se noe annet på tv'n i stua. Men hvis den står på hele tiden og barnet sovner med den på synes jeg ikke det er greit.

Skrevet

åi da sier jeg bare.

Skrevet

min unge hadde ALDRI fått tv på rommet. vi har en kjellerstue, skal dei se på tv, så får dei gå dit.

Skrevet

ikke til en så liten unge. Men når de er 3-4 år syns jeg det er greit å ha en liten sånn barnetv på rommet til de små. En slik liten en som kan spille av barnefilmer som Mikke Mus, drømmehagen osv. Så kan de se på det på skikkelig kjedelige dager når det bare pøser ned med regn og mamma er SLITEN av å underholde hele tiden :P

Men ALDRI sovne til eller våkne til. Kan se på litt morgenTV når vi spiser frokost sammen på gulvet, men that's it før barneTV på kvelden til vanlig ;)

Skrevet

oi!

nei, det skjer nok ikke i dette huset, nei...

Skrevet

Selvfølgelig er det ingen DIB mammaer som syntes det er greit.

Selv syntes jeg kanskje det å sette på hver morgen og kveld for å få "fri" fra ungen blir litt drøyt.

Men jeg hadde ikke hatt noe i mot at mine barn skulle fått tv på rommet. Det får de nok etter hvert også. Det er jo veldig greit hvis de vil sitte for seg selv og se en film.

Men her inne er det jo ingen som ser mer en 15 min tv om dagen, smaker på godteri, sover i egen seng, slutter med smokk før de er 4, eller i det hele tatt er borte fra foreldrene før de begynner og overnatte hos venner i skolealder. Ta seg en fest og ha barnevakt er fy fy. Og tar men seg en fest så drikker man KUN 1-2 glass. Nei og nei.

Skrevet

Barna som har tv på rommet sitt sliter oftere enn andre barn på flere områder, i følge britisk og amerkanske forskning t.d. læring, søvn, fedme og sosiale problem. Det kan være at desse problemene uansett hadde vært tilstede i en eller annen form siden visse sosiale sjikt er sterkt overrepsresentert. Synes det er skikkelig slum å sette inne en tv til barn, og jeg forstår ikke hvorfor en 10-åring trenger tv på rommet heller.

Skrevet

15:29 - hvilken planet kommer du egentlig ifra? Du må jo være blåst.

Vi har tv på rommet til vår 2-åring. Ikke at den blir noe særlig brukt. Vi hadde en 14 " liten hybeltv som vi ikke helt visste hvor vi skulle gjøre utav, så da havnet den på barnerommet. er egentlig bare blitt brukt når mor skal vaske i andre etasjen, eller når han har vært syk og dårlig - for å muntre han opp litt. Og mitt barn er supersosial, snill og samarbeidsvillig - INGEN sosiale problemer der.

Skrevet

Syns ikke en 2 åring skal ha tv på rommet. Når de blir eldre og blir tenåringer, så kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...