Gå til innhold

Ferie på Kypros i uke 28, svineinfluensa. Hjelp meg!!


Termin 061209

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

 

Vi hadde planlagt en uke i Kypros fra midten av september. Jeg har termin 6.12 og har en jente på 5 og en gutt på 1,5. Ville dere ha reist??? Må avbestille i morgen hvis vi ikke skal.. Håper jeg får mange svar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fraråder jo gravide å reise, så nei... Hadde ikke reist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist. Bare ta med deg anti bac og vaske deg med det ofte på hendene.

Man kan ikke bli helt hysterisk heller.

Det er jo like stor sjangs å bli smittet i Norge nå som utlandet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker meg også til syden omtrent da, men vet ikke vha jeg skal gjøre. jeg har tenkt som det stod i et vedlegg at det bare er å være litt ekstra oppmerksom på hygiene, men akkurat nå havner man jo i karantene der nede om man skulle få symtomer (man slipper ikke inn på flyet hjem), - og 6 måneder gravid med svineinfluensa har jeg lite lyst å bli sittende fast i syden... Hva med å snakke med legen din, reiseoperatør og forsikringsselskapet? De tre til sammen bør jo virkelig vite hva som er grunnt il å bry seg om og hva som skjer om det skulle skje noe...

 

Jeg har ikke klart å bestmme meg ennå, men har jo fryktelig lyst på den sydenturen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar

 

Vi har bestemt oss for å ventemed å avbestille til i slutten av august, så får vi se hvordan situasjonen er da.. reise forsikrinngen vi har er god og vi må ikke betale en egenandel engang, så da holder vi masken litt lenger. Det kan jo hende at man får det her hjemme før man reiser og da er det jo bare å reis. Ser det er flere i samme båt som har bestemt seg for å reise. Det er et godt sykehus der vi skal og forsikringsselskapet frakter oss hjem i værste fall... men vi ser ann en mnd til og så ser vi.. tar ingen store sjanser!!! Har jobbet pålegekontor og der sier de at sykdomsforløpet er både kortere og mildere enn ved vanlig influensa. Det er heller ikke påvist at det skader fosteret så sent som i uke 28. Da er jo fosteret ferdig utviklet. Håper vi får en uke med sommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...