Mamma til lille Amalie:) Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Er det noen som har bestillt bugaboo på babytrader fra nederland? Hører man kan spare 2000kr på det + mer hvis man skal ha masse ekstra utstyr...men hva med moms+ toll? er litt kjedelig hvis regningen plutselig blir 2000kr dyrere..er det noe som har gjort det og har god erfaring? MOnica
C_Haga Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Produkter fra forhandlere/butikker som er over 200kr blir det tatt toll av (bortsett fra lydbøker). Men hvis du kjøper av en privat person, er grensen 1000, siden det da går som en gave mellom to privat personer. Vet ikke hva slags satser tollvesenet bruker, så du kan jo eventuelt høre med de, hva det kommer til å koste, hvis du vet summen på varene Eventuelt hvis pakken ikke er altfor stor (slik at man ser den har stor verdi), kan du bare be selger skrive på toll beskrivelsen at produktene og porto tilsammen kostet under 200 kr. Handler mye på eBay, og ber alltid selgerne gjøre det - og jeg kommer alltid unda tollen. Til og med en ganske stor eske med bildeler - overaskende nok
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Det er ikke toll avgift på barnevogner, men du får en regning fra tollvesenet på den norske momsen. Jeg bestillte vår tvillingvogn fra nederland og betalte da 1000 kroner i moms, og nettsiden jeg bestillte fra trakk fra den nederlanske momsen. Så inkl. frakt sparte vi 2600 på å handle vogn. MEn det var jo en helt annen vogn, men systemet for moms er jo det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå