Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Ref. til et tidligere innlegg ang. hva man synes om de som tar hjelpepleien. Dere som ser ned på mennesker som jobber som hjelpepleiere, butikkansatt, renholder eller you name it, har dere tenkt over en ting? Hvordan hadde det vært for deg å gå og handle i butikken om ikke de ansatte hadde gjort butikken innbydende for deg slik at du kan få handlet de varene du trenger? Eller om renholderen hadde latt være å vaske kontoret ditt slik at du fløt ned i dritt og støv? Eller hjelpepleieren som tar sin del av arbeidet slik at du skal få best mulig stell på sykehuset? Skjerp dere, tror dere virkelig det er noen som er bedre enn noen andre bare fordi de har flere år med utdannelse? Det er nå en gang slik at vi er avhengige av hverandre, det gjelder også deg som ser ned på disse som har en "dårligere" jobb enn det DU har.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 De som har disse "dårlige" jobbene, gjør faktisk det viktigste jobbene. Helt utrolig at noen i det hele tatt kan se ned på disse folkene. Hvordan hadde livene deres vært om det ikke hadde vært for disse folkene. Så jeg er helt enig med deg HI.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Ja det kunne vært morsomt å se hva de som ser ned på enkelte yrkesgrupper hadde gjort om søppelkjørerene eller hjelpepleierene hadde streiket i lang tid ) Mulig de hadde fått et litt annet syn på saken da...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Det er sant at de gjør en drittjobb som er superbra!! Jeg mener at de som faktisk vil gjøre disse jobbene bør få bedre betalt.. Alle de som er sykepleiere på gammlehjem osv, går å tørker gammle folk i rompa osv.. Jeg kunne aldrig jort en slik jobb, så jeg er overlykklig for at det er noen som vil gjøre den
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Godt at noen vil ha jobbene som jeg ikke vil ha ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Er det noen som virkelig fortjener god lønn og gode arbeidsforhold er det hjelpepleier, sykepleiere osv.. og lærere!! Vi kommer alle mest sannsynlig til å trenge hjelp fra helsepersonell på ett eller annet tidspunkt i livet.. og da vil vi vel ha hjelp av folk som trives i jobben sin og som føler de blir verdsatt for det de gjør!! (PS. Jeg mener IKKE med dette at andre viktige yrkesgrupper som f.eks renholdere, søppeltømmere etc ikke fortjener det også... men jeg hadde lyst til å nevne de jeg nevnte spesielt)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Folk som gjør de jobbene du ramser op ser jeg ikke ned på, men jurister og folk i reklamebransjen anser jeg stort sett som unyttige. Jeg har heller ingen respekt for "utdanninger" i dans, teater, musikk ol.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Har ikke lest den andre tråden, men ser ikke ned på verken renholdere, butikkansatte eller hjelpepleiere. De er alle viktige små brikker i samfunnsmaskineriet, selv om de ikke akkurat er de som driver samfunnet framover. De tingene de driver med er selvsagt ganske smått og begrenset, men i og for seg viktige. Er uansett glad at noen vil ta disse jobbene, for det ville ikke jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå