Gå til innhold

Museer og annet moro i Norge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har besøk fra utlandet, og han vil gjerne se blant annet Vikingmuseet. Er det noe annet man bør se når man er i Oslo? Har også med en aktiv 2åring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folkemuseet (husk regntøy), spise eplekake på Frognerseteren og lunsj på Ekebergrestauranten eller Grefsenkollen, Munchmuseet (mens ungen sover i vogn?), Fram (der er det kaldt, så husk tjukk genser på alle).

Skrevet

teknisk museum!! uten tvil!

Skrevet

Siden du skriver i Norge, så må jeg ta med skogmuseet(jordbruk, skogbruk fiske og fangst) på Elverum. Det er å anbefale for både liten og stor, og viser Norge fra gammelt av:) Dette museet har en litt spesiell plass hos meg, og mine barn liker det også:)

Vet ikke hvor langt det er å kjøre fra Oslo, men har dere mulighet så vurder det.

Skrevet

holmenkollen, så klart:)

Skrevet

Folkemuseet er fantastisk. Var der for noen uker siden og det er ett levende museum med dyr, bakstekoner, folkedans mm. I tillegg er det hyggelige og serviceinnstilte verter som forteller og informerer på opptil flere språk. Består av bygninger fra hele Norge, bygårder og deler av enerhaugen ++

Skrevet

Det er forresten 1 times kjøring til Gamlebyen i Fredrikstad. Dra på en lørdag, da er det mye som skjer:) Ble kåret til Norges beste turistattraksjon for noen år siden. I konkurranse med "de store" i Oslo.

Skrevet

Frognerparken.

Skrevet

ta han med på fjelltur! Det er jo noe av det mest spektakulære ved Norge.. Flere fine fjellvandringer bare halvannen til to timer fra oslo..

Skrevet

Tusenfryd.

Aker Brygge ta båt fra Akerbrygge og rundt omkring der (dagstur).

Båten til Kiel / Danmark

Frogneparken (svæært lekestativ til 2åringen).

Skrevet

Takk for masse gode forslag :)

Er her bare i noen dager og været er ikke akkurat så fryktelig bra, ellers hadde vi tenkt oss på en eller annen høydetopp og se utsikten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...